آفتاب
با حضور سفیر ایران در الجزایر انجام شد

امضای قرارداد احداث کارخانه صنایع تبدیلی و فرآوری خرما در الجزایر

امضای قرارداد احداث کارخانه صنایع تبدیلی و فرآوری خرما در الجزایر

با حضور سفیر ایران در الجزایر و وزیر بازرگانی این کشور، قرارداد احداث کارخانه صنایع تبدیلی و فرآوری خرما در الجزایر به امضا رسید .

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در راستای تلاش برای حضور جمهوری اسلامی ایران در بازارهای تولید در کشورهای ثالث ،سه کشور ایران ، الجزایر و ایتالیا در قالب یک مشارکت سه جانبه اقدام به همکاری در زمینه صنایع تبدیلی خرما می‌کنند.

به موجب قراردادی که با حضور رضا عامری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در الجزایر و عماره بن یونس، وزیر بازرگانی این کشور به امضا رسید کارخانه صنایع تبدیلی خرما با مشارکت ایتالیا در الجزایر احداث می شود.

براساس آنچه که اعلام شده است ، کشورمان در این پروژه حضور فنی و تکنولوژی خواهد داشت. این همکاری علاوه بر صنایع تبدیلی خرما، زمینه‌هایی همچون تولید شکر از خرما و تولید روغن هسته خرما را نیز در بر خواهد گرفت.

رضا عامری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در الجزایر در مراسم امضای این قرارداد که علاوه بر وزیر بازرگانی ، رئیس کل اتاق بازرگانی، رئیس اتاق بازرگانی استان بسکره و جمعی از بازرگانان و فعالان اقتصادی الجزایر نیز حضور داشتند طی سخنانی با اشاره به اینکه امضای این قرارداد اولین نتیجه عملی دیدار اخیر رئیس کل اتاق بازرگانی الجزایر و هیئت همراه وی از ایران در اردیبهشت 94 است آن را آغازی برای تقویت همکاری بخشهای خصوصی دو کشور دانست.

وی ضمن تشریح مزایای سرمایه گذاری در ایران و تشریح مفاد قانون سرمایه گذاری خارجی، خواستار توجه اعضای شورای مشترک بازرگانان ایران و الجزایر به زمینه های جدید همکاری فیمابین شد.

وزیر بازرگانی الجزایر نیز در این مراسم ضمن تشکر از ایران و تشریح سیاستهای بازرگانی الجزایر در اجرای پروژه های اقتصادی ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک شاهد افزایش بیش از پیش اینگونه همکاری‌ها باشیم.

سفیر ایران در الجزایر

سفیر ایران در پایان مراسم با حضور در جمع خبرنگاران و رسانه های الجزایر ضمن بیان پیشرفتهای کشورمان در تولید مواد غذایی، دارو، محصولات کشاورزی، ماشین آلات زراعی و خودرو بر آمادگی کشورمان برای استقبال از هیئتهای اقتصادی و بازرگانی الجزایر و تبادل اطلاعات تجاری با هدف آشنایی بیشتر فعالان اقتصادی و تجاری دو کشور با امکانات و توانمندیهای یکدیگر تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N862513

وبگردی