آفتاب

قانونگذار ارشد روسیه: مجبور به تعلیق همکاری‌های اقتصادی با اوکراین شدیم

قانونگذار ارشد روسیه: مجبور به تعلیق همکاری‌های اقتصادی با اوکراین شدیم

رئیس شورای فدراسیون روسیه اعلام کرد، مقام‌های اوکراینی مسکو را مجبور کردند تا همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور به حالت تعلیق درآید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، "والنتیا ماتوینکو"، رئیس شورای فدراسیون روسیه به کانال تلویزیونی روسیا 24 گفت: اوکراینی‌ها ما را مجبور کردند تا اقداماتی را برای جایگزینی واردات محصولات از اوکراین انجام دهیم و اعلام کردند آن دسته از کالاهایی که از این کشور وارد روسیه شد را خودتان تولید کنید. ما خواهان این کار نبودیم اما مجبورمان کردند.

وی ادامه داد که همکاری اقتصادی میان روسیه و اوکراین به ایجاد مشاغل جدید و توسعه بخش صنعت کمک می‌کند اما آن‌ها ما را مجبور کردند این همکاری را متوقف کنیم.

این قانونگذار همچنین گفت: اقدامات جایگزین برای واردات ممکن است خوب هم باشد. دولت مسکو تاکنون 19 برنامه جایگزینی واردات محصولات در بخش‌های مختلف در نظر گرفته است و به این معنا که بیش از 2000 پروژه صورت می‌گیرد و واقعا عملی است. من در بازدید از برخی مناطق روسیه متوجه شدم که مردم توانایی تولید داخلی محصولاتی که قبلا وارد می‌شد را دارند و حتی این محصولات به قدری مناسب و با کیفیت هستند که می‌توان آن‌ها را صادر کرد.

انتهای پیام

کد N862462

وبگردی