آفتاب
یک پایگاه استرالیایی خبر داد

نزدیک شدن تهران و کانبرا به توافقی برای بازگشت پناهجویان ایرانی

نزدیک شدن تهران و کانبرا به توافقی برای بازگشت پناهجویان ایرانی

یک پایگاه خبری استرالیایی از نزدیک شدن تهران و کانبرا به توافقی برای بازگشت پناهجویان ایرانی به کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری نیوز استرالیا، علی چگنی، مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه ایران هفته گذشته با جولی بیشاپ، وزیر امور خارجه و پیتر موتون وزیر مهاجرت استرالیا در کانبرا دیدار و گفت‌وگو کرده است.

بر اساس این گزارش، دو کشور در حال رایزنی بر سر یک یادداشت تفاهم هستند که می‌تواند شامل ارائه کمک هزینه‌های تحصیلی از سوی استرالیا و کاهش محدودیت‌های صدور روادید و هشدارهای مسافرتی باشد.

طبق این توافق همچنین پناهجویان ایرانی محبوس در مراکز بازداشت مهاجران استرالیا می‌توانند به کشورشان بازگردند.

آخرین آمارها تا پایان ماه مه نشان می‌دهد در حال حاضر 446 ایرانی در مراکز بازداشت مهاجران استرالیا به سر می‌برند که برخی از آنها بیش از دو سال است در این وضعیت هستند.

سارا هانسون یونگ، سخنگوی بخش مهاجرت وزارت امور خارجه استرالیا، بیان کرد: دولت استرالیا آماده است تا هر کسی را که امکان بازگشت پناهجویان را فراهم می‌کند تطمیع کند.

وی همچنین گفت که جولی بیشاپ برای بازگرداندن پناهجویان ایرانی به این کشور تلاش می‌کند.

به گزارش ایسنا، جولی بیشاپ، وزیر امور خارجه استرالیا اواخر فروردین ماه در سفرش به تهران با مقامات ایرانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

استرالیا در سال 2007 قانون مهاجرت خود را تغییر داد و شرایط پذیرش پناهندگی را تسهیل کرد اما زمانی که حزب لیبرال روی کار آمد سیاست‌ها تغییر کرد و بیشترین سخت‌گیری‌ها در این زمینه اعمال شد. اکنون استرالیا به گونه‌ای نشان می‌دهد که گویا ایران مانعی برای بازگشت پناهجویانی که درخواست پناهندگی آنها از سوی استرالیا رد شده، ایجاد کرده است.

گفته می‌شود پناهجویان در این مراکز بازداشت وضعیت بسیار بدی دارند و حتی از سوی بومیان مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

کد N862159

وبگردی