آفتاب

سنای آمریکا لایحه بودجه دفاعی این کشور را تصویب کرد

سنای آمریکا لایحه بودجه دفاعی این کشور را تصویب کرد

سنای آمریکا لایحه بودجه 612 میلیارد دلاری سیاست‌گذاری دفاعی این کشور را که بر تجهیز نیروهای دولتی اوکراین و جلوگیری از بسته شدن پایگاه‌های آمریکایی تاکید کرده و کار باراک اوباما را برای تعطیل کردن زندان گوآنتانامو دشوار ساخته، تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مجلس سنای آمریکا با 71 رای موافق در مقابل 25 رای مخالف لایحه بودجه دفاعی این کشور را که اوباما آن را تهدید به وتو کرده، تصویب کرد. این لایحه اکنون باید با نسخه دیگری که مجلس نمایندگان آمریکا تصویب کرده یکی شود.

همچنین در این لایحه حقوق پرسنل زن و مرد نظامی آمریکا 2.3 درصد افزایش می‌یابد. همچنین این لایحه تصریح ساخته که شکنجه‌کردن زندانی‌ها ممنوع است. این لایحه در حالی تصویب شد که لحظاتی پس از رای قاطع سنای آمریکا به آن دموکرات‌ها یک لایحه دیگر را که اعتبارات فعلی پنتاگون را تامین می‌کرد، مسدود می‌کرد.

این لایحه در سنا با 50 رای موافق در مقابل 45 رای مخالف ناکام ماند در حالی که 10 رای دیگر لازم داشت تا در سنا تصویب شود.

در سنای آمریکا رهبران دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در مورد تصویب این لوایح مشاجراتی پیدا کردند که نشان‌دهنده اختلافات گسترده آنها در زمینه بودجه بود و احتمالاً این اختلافات باعث کشانده شدن فرآیند تصویب بودجه تا پایان تابستان و تا زمان ضرب‌الاجل 30 سپتامبر خواهد شد.

انتهای پیام

کد N862158

وبگردی