آفتاب

روسیه و عربستان قرارداد هسته‌ای امضاء کردند

روسیه و عربستان قرارداد هسته‌ای امضاء کردند

روسیه و عربستان سعودی روز پنج شنبه توافقنامه بین دولتی همکاری در زمینه بهره برداری صلح آمیز از انرژی اتمی را امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی اسپیوتنیک، روسیه و عربستان سعودی روز پنج شنبه توافقنامه بین دولتی همکاری در زمینه بهره برداری صلح آمیز از انرژی اتمی را امضا کردند.

سرگی کیرینکو، مدیر کل شرکت دولتی "روس اتم" و عبدالله هاشم عبدالله یمانی، رئیس مرکز انرژی اتمی و تجدید پذیر عربستان این سند را به امضا رساندند.

سند امضا شده برای نخستین بار در تاریخ روابط روسیه و عربستان برای تعامل دو کشور در صنعت انرژی اتمی در راستاهای گسترده از جمله طراحی، احداث، بهره برداری و همچنین از کار انداختن راکتورهای تولید انرژی اتمی و تحقیقاتی و نیز وسائل شیرین سازی آب و دستگاه های شتاب دهنده ذرات بنیادی، واگذاری خدمات چرخه سوخت هسته ای از جمله برای نیروگاه های اتمی و رآکتورهای تحقیقاتی، غنی سازی اورانیوم با استفاده از سوخت هسته ای مصرف شده و زباله های رادیوآکتیوی، تولید رادیوایزوتوپ ها و استفاده از انها در صنعت، پزشکی و کشاورزی و آموزش و تربیت متخصصان در صنعت انرژی اتمی اساس حقوقی به وجود می آورد.

5252

کد N862001

وبگردی