آفتاب

پر بیننده سیاسی پنجشنبه:تکذیب اظهارات درباره ماهواره/ نظر سنجی موسسه آمریکایی درباره انتخابات 88

پر بیننده سیاسی پنجشنبه:تکذیب اظهارات درباره ماهواره/ نظر سنجی موسسه آمریکایی درباره انتخابات 88

در پی چاپ خبری با عنوان «سردار نقدی: نباید ماهواره را با اجبار جمع کرد» به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، روابط عمومی بسیج جوابیه‌ای ارسال کرد.

 در بخشی از جوابیه آمده است:  اگرچه يقينا اقدام ايجابي و اقناعي با روشنگري‌هاي دقيق امري اولي است اما اعمال تكليف قانوني دستگاه‌هاي مسوول غير از استفاده از قدرت براي مقابله با اين مفسده هم غلط نيست چه آنكه تكليف افشاگري و تنوير، ابتدا برعهده رسانه‌ها است و عامل اعمال قانون بايد از حمايت و پشتيباني و مقدمه ارشادي رسانه‌ها برخوردار باشد. اینجــا  را ببینید.

نظر رهبر معظم انقلاب درباره ساواکی دانستن دکتر شریعتی

رهبر معظم انقلاب در کتابي با موضوع 50 سال تاريخ مبارزات مذهبي، در بخشي که مربوط به دکتر شريعتي است حاشيه هايي نوشته اند. اینجــا را ببینید.

آیت الله جنتی، در نشست هفتگی شورای نگهبان که با حضور فقها و حقوقدانان این نهاد برگزار شد، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و آرزوی بهره‌مندی از فیوضات و برکات آن؛ به مراسم باشکوه تشییع پیکر 275 شهید گلگون‌کفن دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: من این حضور مردمی را واقعاً تبریک عرض می‌کنم. این مراسم یادآور جمعیت انبوه مردم در 22 بهمن و 9 دی‌ بود. اینجــا را ببینید.

یکی از سایت های خبری در مطلبی نوشته است: طبق آنچه آیت الله هاشمی رفسنجانی در خاطراتش نوشته است، سیمای جمهوری اسلامی ایران در سال 1360 و در جریان غائله بنی صدر، تصاویری که صحنه های شعارهای تندعلیه رئیس جمهور وقت(بنی صدر) را پخش نمی کند،به طوری که اعتراض مرحوم سیداحمد خمینی را بر می انگیزد، اما همان سیما، در جریان تشییع جنازه شهیدان مظلوم غواص، شعارهای ضد دولت و علیه مسئولان ارشد کشور از جمله رئیس جمهور یازدهم را منتشر می کند. اینجــا را ببینید.

مناسب ترین فرد برای محوریت وحدت اصولگرایان

پس از درگذشت آیت‌الله مهدوی‌کنی که محور اصلی وحدت اصولگرایان به‌شمار می‌رفت، این سوال مطرح شد که پس او چه‌کسی می‌تواند گروه‌های مختلف اصولگرا با سلایق مختلف سیاسی را دور هم جمع کند؟ این پرونده را اینجــا ببینید.

 در ساواک به من می گفتند تو شاخه دانشگاهی خمینی هستی

یکی از روزنامه های صبح به نقل از حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نوشت:آن چه مي گويم نقل قول پدرم (حاج حيدر رحيم پور ازغدي) درباره مرحوم دکتر شريعتي است که در سال هاي مبارزات انقلابي، همراه هم بودند و جلسات سياسي آن ها در مشهد برگزار مي شد. شريعتي به فاصله 30 تا 40 روز قبل از درگذشت و پيش از خروج از ايران، براي آخرين بار به مشهد آمد. اینجــا را ببینید.

یکي از موضوعاتي که مستمسک برخي از رفتارهاي «خارج از چارچوب قانون» در جامعه شده است، استناد به «بند ميم وصيت نامه امام» است. حضرت امام در وصيت نامه خود در اين فراز به مردم و جوانان حزب اللهي توصيه مي کنند در صورت کوتاهي دستگاه هاي مربوطه، خودشان از انجام اين امور جلوگيري کنند. براي فهم دقيق تر از اين توصيه بايد به نکاتي توجه داشت. اینجــا را ببینید.

موسسه نظرسنجی امریکایی:59درصد ایرانی ها رای سال88 به احمدی نژاد را درست می دانستند

موسسه امریکایی آی پز در نظرسنجی که ۶ سال پس از فتنه ۸۸ انجام داده سوالاتی را به صورت تلفنی از شهروندان ایرانی پرسیده که نتایج آن در رابطه با رد ادعای تقلب و میزان مشارکت مردم در انتخابات ۸۸ می تواند جالب توجه باشد. اینجــا را ببینید.

یک عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان در کوران مبارزات و در دوران خفقان ستمشاهی با مبارزه ،سخنرانی و نام بردن از امام، ولایتمداری خود را به اثبات رسانده است. اینجــا را ببینید.

علی لاریجانی که به دوبلین سفر کرده بود بامداد امروز پس از ورود به تهران در فرودگاه مهرآباد به خبرنگار ها افزود : مسئولان این کشور بسیار علاقه مندند که مذاکرات هسته ای به نتیجه برسد تا بتوانند زمینه های گسترده تر همکاری های اقتصادی با ایران را تجربه کنند. اینجــا را ببینید.

212 / 17

کد N861755

وبگردی