آفتاب
استولتنبرگ:

رزمایش در شرق اروپا بیانگر آمادگی ناتو برای انجام تعهداتش است

رزمایش در شرق اروپا بیانگر آمادگی ناتو برای انجام تعهداتش است

دبیرکل ناتو با اشاره به رزمایشی با شرکت 9 عضو این پیمان در شرق اروپا، این اقدام را نشانگر آمادگی این پیمان برای انجام تعهداتش عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، بیش از ۲ هزار نیروی واکنش سریع پیمان آتلانتیک شمالی در رزمایش کشورهای عضو ناتو در لهستان شرکت کرده اند. هدف از برگزاری این رزمایش ناتو که ۹ کشور از اعضای این پیمان در آن حضور دارند، نشان دادن آمادگی کشورهای عضو ناتو در شرق اروپا به روسیه عنوان شده است.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو درباره برگزاری این رزمایش گفت: تمرینی که امروز شاهد برگزاری آن بودیم، بیانگر این بود که ما آماده انجام تعهدات خود که در آخرین نشست ناتو در تابستان گذشته مطرح شد، هستیم.

طی روزهای گذشته جنگ لفظی بین مقامات ناتو و روسیه افزایش یافته است. ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه از برنامه این کشور برای استقرار ۴۰ موشک جدید مجهز به کلاهک های هسته ای خبر داده است و مقامات ناتو نیز این برنامه را «غیرمسئولانه» توصیف کرده اند.

گفتنی است روسیه و غرب بر سر بحران اوکراین با یکدیگر اختلاف دارند و این امر باعث شده تا تحریم هایی از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا علیه مسکو اعمال شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N861684

وبگردی