آفتاب

مذاکرات معاونان وزیران خارجه ایران و آمریکا با حضور هلگا اشمید

مذاکرات معاونان وزیران خارجه ایران و آمریکا با حضور هلگا اشمید

مذاکرات معاونان وزیران خارجه ایران و 1+5 با مذاکرات سه جانبه معاونان وزیران خارجه ایران و آمریکا و معاون مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا دنبال شد.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) ، هشتمین دور مذاکرات ایران و‌1+5 در سطح معاونان و کارشناسان از روز چهارشنبه دنبال شد و ضمن برگزاری مذاکرات کارشناسی معاونان وزیر خارجه ایران و معاون مسوول سیاست خارجه اتحادیه اروپا بایکدیگر گفت‌وگو کردند.

وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا پیش از ظهر روز پنج شنبه وارد وین شد و پس از آن با همتای ایرانی خود دیدار کرد. همچنین مدیران سیاسی سه کشور اروپایی نیز امروز وارد وین شدند و قرار است نمایندگان چین و روسیه نیز به آن‌ها بپیوندند.

هیأت های مذاکره کننده ایران و 1+5 از روز گذشته وارد وین شدندو احتمالا تا 10 تیر در وین مانده و مذاکرات را دنبال کنند. قرار است وزیران خارجه 1+5 و ایران در روزهای پایانی منتهی به 10 تیر به مذاکرات بپیوندند. این مذاکرات در چارچوب نگارش متن پیشنویس توافق جامع صورت می گیرد و همانطور که سیدعباس عراقچی اعلام کرده است متن توافق حدود 60 صفحه است که در دو بخش اصلی و ضمیمه می باشد.

انتهای پیام

کد N861532

وبگردی