آفتاب
شمخانی در دیدار با العبادی:

نقشه دشمنان برای سوریه ایجاد بی‌ثباتی و ناامنی دائمی است

نقشه دشمنان برای سوریه ایجاد بی‌ثباتی و ناامنی دائمی است

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: نقشه دشمنان برای سوریه ایجاد بی‌ثباتی و نا امنی دائمی به منظور انتشار بحران در تمام منطقه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی عصر چهارشنبه با حیدر العبادی نخست وزیر عراق دیدار کرد و با رد برخی ادعاهای مقامات غربی مبنی بر ضرورت اختصاص زمان پنج تا هفت ساله برای مقابله با داعش، طرح این مسائل را برای تداوم بحران به منظور کسب نیت های تجزیه طلبانه دانست و اظهار داشت: با توجه به توانایی ها و ظرفیت های بالای موجود در عراق می توان در زمان کوتاهی با نابودی گروه های تروریستی، امنیت را به طور کامل به این کشور بازگرداند.

وی با تاکید بر ماهیت یکپارچه امنیت کشورهای همسایه، بقا و فعالیت گروه های تروریستی در کشورهای منطقه با هر عنوان و خط مشی را غیر قابل قبول عنوان کرد و گفت: مهار تهدیدهای امنیتی نیازمند اشتراک مساعی و همکاری صادقانه مجموعه کشورهای درگیر بحران است.

شمخانی نقشه دشمنان برای سوریه را ایجاد بی ثباتی و نا امنی دائمی به منظور انتشار بحران در تمام منطقه عنوان کرد و اظهار کرد: تداوم این مسیر نه تنها سوریه بلکه کشورهای خودشان را نیز ویران خواهد کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: به منظور تامین امنیت پایدار و رشد و پیشرفت دو کشور ایران و عراق و تبدیل شدن به الگویی از روابط در منطقه، همکاری های راهبردی در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی بیش از پیش قابل گسترش است.

شمخانی با اشاره به تجربه موفق اجرای مشترک پروژه های متعدد از سوی دو کشور که منافع محسوسی برای ایران و عراق به دنبال داشته است افزود: تسریع در اجرای توافقات فی مابین در موضوعات تجاری عمرانی، حمل و نقل و انرژی و همچنین ارتقاء ظرفیت سامانه های مرزی و آبراه های مشترک می تواند ظرفیت های جدیدی را برای ارتقاء سطح همکاری های مشترک فعال کند.

حیدارالعبادی نخست وزیر عراق نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت های گسترده جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با جریان تروریسم و استقرار امنیت در عراق، گفت: ارتقاء سطح همکاری ها و گسترش رایزنی های مستمر میان ایران و عراق برای اتخاذ راهکارهای مشترک در حوزه های سیاسی، امنیتی و اقتصادی بسیار حائز اهمیت است.

العبادی افزود: تروریسم در عراق و سوریه هیچ تفاوتی با هم ندارند و این خطری خانمان سوز برای همه منطقه است.

نخست وزیر عراق گفت: با اتکا به توان ارتش و جوانان مومن عراقی به زودی مناطق باقی مانده در اشغال تروریست ها آزاد شده و امنیت و ثبات به عراق بازخواهد گشت.

کد N861316

وبگردی