آفتاب
واشنگتن پست:

داعش آماده عملیات در ماه رمضان می شود

داعش آماده عملیات در ماه رمضان می شود

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نوشت ناظرانی که فعالیت های داعش را دنبال می کنند شواهدی دارند که از عملیات این گروه تروریستی در ماه رمضان حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان در کشورهای اسلامی و اهمیت دینی و مذهبی این ماه مبارک برای میلیون ها مسلمان در منطقه خاورمیانه نوشته است: داعش از این ماه به عنوان زمانی برای اقدام نظامی استفاده می کند. 

طبق این گزارش تروریست ها از اهمیت دینی این ماه برای افزودن به وجهه به اصطلاح جهادی خود استفاده کرده و به طور سنتی از این ماه به عنوان فرصتی برای حمله استفاده می کند.

سال گذشته داعش در اولین روز ماه مبارک رمضان «خلافت» خود خوانده اش را اعلام کرد و ابو محمد العدانی سخنگوی این گروه افراط گرا از رمضان به عنوان «عصری جدید برای جهاد بین المللی» یاد کرد. ابوبکر البغدادی سرکرده داعش نیز که تنها چند روز بعد از این اعلام برای اولین بار در ملا عام ظاهر شد گفت: هیچ تردیدی وجود ندارد که هیچ اقدامی در رمضان بهتر از جهاد در راه خدا نیست؛ پس فرصت را از دست نداده و در راه درست پیشینیان خود گام بردارید.

داعش همچنین در سال ۲۰۱۳ با حمله به زندان ابوغریب بسیاری از زندانیان این زندان را فراری داد که برخی از زندانیان آزاد شده به عضویت این گروه تروریستی درآمدند. این گروه تروریستی یکسری از بمبگذاری های انتحاری را در آستانه زمان افطار ترتیب داد تا از  شمار بالای کشته شدگان اطمینان حاصل کند.

واشنگتن پست می نویسد برخی از تحلیلگران می گویند باید برای ماه رمضان سال جاری نیز نگرانی داشت. در همین راستا موسسه مطالعات جنگ در تازه ترین پیش بینی خود برای داعش خاطرنشان کرده است که این گروه تروریستی خود را آماده عملیات به امید کسب پیروزی های جدید در ماه رمضان می کند. این موسسه تصریح کرده است که داعش بدنبال محاصره مناطق باستانی یا حمله به شهرهای شیعه نشین عراق است تا بتواند از این راه بیشتر بر طبل اختلافات قومی و مذهبی در عراق بکوبد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N861125

وبگردی