آفتاب

برگزاری کنفرانس بین المللی با موضوع جنگ یمن در پاریس

برگزاری کنفرانس بین المللی با موضوع جنگ یمن در پاریس

پاریس میزبان کنفرانسی بین المللی در مورد تجاوز ائتلاف تحت رهبری عربستان به یمن و تبیین موضع جامعه بین الملل در مورد این جنگ بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سبأ نت، در این کنفرانس که روز چهارشنبه توسط پژوهشگاه ژئوپلیتیک دانشگاه سوربن فرانسه برگزار شد، شرکت کنندگان آثار مخرب جنگ گسترده علیه یمن را بررسی کردند.

شرکت کنندگان همچنین آثار و پیامدهای ناشی از محاصره اقتصادی و نظامی، فقدان غذا، دارو و کالاهای اساسی و چالش هایی که شهروندان یمنی در شهرها و روستاها با آن مواجه هستند را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در این کنفرانس که به ریاست «علی راستبین» رئیس پژوهشگاه ژئوپلتیک دانشگاه سوربن برگزار شد، شماری از نخبگان متخصص در اوضاع یمن، شخصیت های آکادمیک، دیپلماتیک و اصحاب رسانه در آن شرکت کردند.

بر این اساس «محمد طواف» هماهنگ کننده کنفرانس و پژوهشگر و فعال یمنی موضوعی را تحت عنوان شرایط انسانی وجنایت های عربستان سعودی علیه یمن و نیز «ژان میشل فرنوچیت» نویسنده و تحلیلگر سیاسی مطلبی را با عنوان سکوت کشورهای عربی در قبال توقف حملات عربستان و گروهک القاعده به یمن ارائه کردند.

از دیگر موضوعات ارائه شده در این کنفرانس می توان به «جوانب حقوقی و عدم مشروعیت قانونی مداخله در یمن» و «مسائل حقوق بین الملل در مورد مداخله عربستان در یمن» اشاره کرد.

 

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N861123

وبگردی