آفتاب
نکو در گفت‌وگو با ایسنا:

مصادره شهدا ظلم به راه شهدا است

مصادره شهدا ظلم به راه شهدا است

یک نماینده اصولگرای مجلس با تاکید بر اینکه شهدا متعلق به گروه و جریان خاصی نیستند و به تمام ملت تعلق دارند گفت که اگر کسی شهدا را به نفع خود یا گروهی مصادره کند ظلم به راه شهدا کرده است.

ابراهیم نکو در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) در واکنش به برخی شعارهای داده شده در مراسم تشییع شهدا در روز گذشته علیه دولت و مجلس و برخی پلاکاردها گفت: شعارهایی علیه نمایندگان در مراسم روز گذشته داده شد که انگار متاسفانه برخی در مورد افرادی که در مجلس هستند اطلاعی ندارند. ما در مجلس از خانواده‌های شهید و یا جانبازان و سرداران سپاه داریم، افرادی که از وفادارترین افراد به نظام، انقلاب و شهدا هستند و سابقه رزمندگی در جبهه جنگ دارند.

وی با تاکید بر اینکه مراسم‌هایی همچون تشییع شهدا به همه تعلق دارند گفت: شعارهای انحرافی که در این مراسم داده شده است نه تنها به نفع کسی نخواهد بود بلکه می تواند به نفع دیگران نیز تمام شود.

نماینده مردم رباط کریم تاکید کرد: ما در فضایی هستیم که شهدا نظاره‌گرمان هستند. مردم بار دیگر وفاداریشان را به انقلاب،‌ نظام و ولایت در مراسم تشییع شهدا اعلام کردند. بنابراین می‌توان کفت که به انحراف کشیدن افکار مردم در این مراسم یک خیانت محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اعتراض به روند مذاکرات دارای اشکال و ایراد نیست گفت: این اعتراض باید از مجاری دیگری همچون مطبوعات، خبرگزاری‌ها و یا گردهمایی‌های قانونی مطرح شود و اعتراضاتی که مبتنی بر انتقادات سازنده باشد. بنابراین نباید فراموش کرد که مراسم تشییع شهدا به هیج گروه و جریانی متعلق نیست و به تمام ملت تعلق دارد.

نکو ادامه داد: ملت ما دوستدار نظام و ولایت هستند و با وفاداری به انقلاب به راه شهدا معتقد است. بر این اساس اعتقاد بنده بر این است که افرادی که در مراسم تشییع شهدا اینگونه شعارها را سر داده اند متعلق به جناح خاصی نیستند؛ چون هیچ جناحی حاضر نیست در مراسم به این مهمی چنین اقداماتی را انجام دهد.

این نماینده اصولگرای مجلس در ادامه خاطر نشان کرد: به نظر می رسد افرادی که اینگونه شعارها را در مراسم تشییع شهدا سرداده اند احساسی شده و مطالبی را علیه مجلس و رئیس مجلس و تیم مذاکره کننده که به تائید مقام معظم رهبری رسیده اند مطرح کرده اند. این افراد منحرف شده‌اند؛ چون قطعا کسانی در این گونه مراسم‌ها حضور پیدا می‌کنند که اهل دل هستند و بر اساس اعتقاد قلبی خود شرکت می‌کنند.

وی افزود: تعجب از این است که چگونه این افراد به راحتی جلوی خانه ملت اینگونه مسائل را مطرح کرده است که البته تعداد آن‌ها قابل توجه نیست ولی باز هم باید تکلیف آن‌ها مشخص شود که آیا با جمعیت یا علیه جمعیت بوده اند.

این نماینده اصولگرای مجلس تاکید کردکه هر کسی که شهدا را به نفع خود یا گروهی مصادره کند ظلم به راه شهدا کرده است چون حتی کسانی که در مراسم حضور نداشتند و این مراسم از تلویزیون در خانه و یا محل کارشان دنبال می کردند گریستند و با مردم حاضر در مراسم همراهی کردند.

وی با بیان اینکه پشت سر آرمان ها و مسیر شهدا ایستاده است گفت:‌ افرادی که چنین شعارهایی را سردادند قطعا متعلق به جمعیت نبودند فکر می کنم که آن‌ها نیت سوئی نداشتند و می خواستند از این فرصت کارهایی را که می توان از مجاری قانونی و روش های معمول دنبال کرد انجام دهند که قطعا کار صحیحی نبود.

انتهای پیام

کد N861103

وبگردی