آفتاب

یونان به دنبال مشارکت در بانک جدیدالتأسیس کشورهای «بریکس» است

یونان به دنبال مشارکت در بانک جدیدالتأسیس کشورهای «بریکس» است

وزیر اقتصاد، زیرساخت و توریسم یونان امروز اعلام کرد که یونان در حال بررسی امکان مشارکت این کشور در بانک جدید توسعه «بریکس» است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل اسپوتنیک، وزیر اقتصاد، زیرساخت و توریسم یونان امروز اعلام کرد که یونان در حال بررسی امکان مشارکت در بانک جدید توسعه «بریکس» است.

«جیورگوس استاتاکیس» وزیر اقتصاد، زیرساخت و توریسم یونان امروز در مصاحبه خود با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: دولت یونان در حال بررسی حضور خود در بانک جدیدالتأسیس توسعه بریکس است.

وی ادامه داد: از ابتکار کشورهای عضو بریکس به طور کامل حمایت می کنیم و به دنبال بررسی راه هایی برای مشارکت خود در این ابتکار هستیم. این کار برای طرفین سودمند خواهد بود.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، ۳ خرداد میزبان نمایندگانی از  کشورهای اقتصادی نوظهور جهان بود که برای شرکت در پنجمین کنفرانس سالانه امنیت ۵ کشور عضو «بریکس» شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی به مسکو آمده بودند.

بریکس یک انجمن غیررسمی است که در ژوئن سال ۲۰۰۶ برای افزایش همکاری کشورهای اقتصادی نوظهور تشکیل شد. اعضای گروه بریکس همگی به غیر از روسیه در رده کشورهای در حال توسعه یا اقتصادهای در حال ظهور هستند. اما عموماً به واسطه اقتصادهایی با رشد پرشتاب و فراگیر و نفوذ تاثیرگذار بر امور جهانی و منطقه‌ای از دیگر کشورها متمایز می‌شوند. بریکس نمایانگر نیمی از جمعیت جهان است و ۲۸ درصد قدرت اقتصادی دنیا را در اختیار دارد.

کد N861072

وبگردی