آفتاب
«اسماعیل شیخ‌الولد»:

حضور طرف‌های درگیر یمنی در کنفرانس ژنو دستاورد بزرگی است

حضور طرف‌های درگیر یمنی در کنفرانس ژنو دستاورد بزرگی است

نماینده ویژه سازمان ملل در یمن با بیان اینکه حضور طرف‌های درگیر یمنی در نشست ژنو دستاورد بزرگی محسوب می‌شود، تأکید کرد که جامعه جهانی راه حل سیاسی را تنها راهکار برون‌رفت از بحران یمن می‌داند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، «اسماعیل شیخ الولد» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن با بیان اینکه حضور طرف‌های درگیر یمنی در نشست ژنو دستاورد بزرگی محسوب می‌شود، تأکید کرد که جامعه جهانی راه حل سیاسی را تنها راهکار برون‌رفت از بحران یمن می‌داند.

وی با بیان اینکه در جریان دیدار با هیئت عازم از صنعاء بر لزوم تشکیل یک مجموعه از سوی این هیئت که مسئولیت رهبری مذاکرات را بر عهده داشته باشد، گفت: این مجموعه باید شامل ۱۰ نفر باشد و سازمان ملل آنرا طرف حساب خود در مذاکرات می داند.

شیخ الولد تصریح کرد: جامعه جهانی به نشست ژنو به عنوان تنها راهکار دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران یمن می نگرد. 

وی ادامه داد: ضروری است که در چارچوب قوانین سازمان ملل و قطعنامه های صادره از سوی شورای امنیت این سازمان از جمله قطعنامه شماره 2216 به مذاکرات ادامه دهیم.

نماینده سازمان ملل در یمن با بیان اینکه رایزنی های کنونی گام اول در مسیر حل سیاسی بحران یمن است، اظهار داشت: طرف های شرکت کننده در کنفرانس ژنو می توانند با رایزنی های گسترده نسبت به بهبود اوضاع انسانی و متوقف ساختن اقدامات خشونت آمیز در یمن اقدام کنند.

گفتنی است، کنفرانس ژنو درباره یمن هم اکنون در حال برگزاری است و تا روز شنبه هفته آینده ادامه پیدا می کند.

کد N861048

وبگردی