آفتاب
دادستان سوئیس خبر داد

تحقیقات درباره اتهام جاسوسی از هتل‌های محل مذاکرات هسته‌ای آغاز شده است

تحقیقات درباره اتهام جاسوسی از هتل‌های محل مذاکرات هسته‌ای آغاز شده است

دادستان کل سوئیس اعلام کرد:‌ مقامات این کشور تاکنون چند ساختمان را در رابطه با اتهام جاسوسی از هتل‌های محل مذاکرات هسته‌ای با ایران بازرسی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، مایکل لابر، دادستان کل سوئیس روز چهارشنبه (امروز) گفت: مقامات سوئیسی در راستای تحقیق درباره اتهامات اخیر مبنی بر اینکه هکرها توانسته‌اند به هتلی که میزبان مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 بوده است حمله کنند تاکنون چند ساختمان را تفتیش کرده‌اند.

دادستان کل سوئیس ادامه داد: ما تحقیقات درباره جاسوسی سیاسی در سوئیس را آغاز کرده‌ایم و دفتر دادستانی در حال بررسی اطلاعاتی است که پس از این بازرسی‌ها به دست آورده است.

یکی از معاونان وی گفت که این ساختمان‌ها درواقع چند هتل بوده‌اند.

به گزارش رویترز، شرکت امنیت سایبری کسپرسکی که یک شرکت روس محسوب می‌شود آخر هفته گذشته گزارش داد که یک ویروس به هتل‌های محل مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 حمله و آن‌ها را هک کرده است.

کسپرسکی همچنین اعلام کرد: این بدافزارها را در سه هتل اروپایی یافته است که به رویدادها و محل‌های مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 مرتبط هستند.

لابر در ادامه از ارائه جزئیات بیشتر و اینکه چه افرادی در این حملات سایبری دخالت داشته‌اند سرباز زد.

همزمان با انتشار خبر جاسوسی از این هتل‌ها برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی به دلیل مخالفتش با مذاکرات هسته‌ای می‌تواند عامل این حملات باشد قوت گرفت، اما رژیم صهیونیستی هفته گذشته این گزارشات را بی‌اساس خواند و گفت که ارتباطی با این موضوع ندارد.

به گزارش ایسنا، مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 با هدف دستیابی به یک توافع جامع درخصوص برنامه هسته‌ای ایران و لغو تحریم‌ها علیه این کشور از امروز تا پایان 30 ژوئن در وین ادامه دارد.

انتهای پیام

کد N860948

وبگردی