آفتاب

فابیوس یکشنبه به اسرائیل سفر می‌کند

فابیوس یکشنبه به اسرائیل سفر می‌کند

مقام‌های فرانسه اعلام کردند که وزیر امور خارجه این کشور روز یکشنبه به اسرائیل می‌رود و با نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه اورشلیم پست، اسرائیل نگران از برنامه‌های فرانسه در ارایه قطعنامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل درباره تنظیم راهکارهایی درباره راه حل دو کشوری و ارائه زمان بندی برای خروج اسرائیل از سرزمین‌های اشغالی روز یکشنبه میزبان لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه است و وی پس از سفر به مصر، اردن و سرزمین‌های اشغالی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل دیدار می‌کند.

نتانیاهو در سخنرانی اخیر خود در کنفرانس هرتزلیا گفت که مخالف چنین اقدامی از سوی فرانسه است و اعلام کرد که اعمال صلح از خارج به دو لیل عملی نیست، نخست اینکه اسرائیل در مقابل آن مقاومت می‌کند و دوم اینکه فلسطینی‌ها به میز مذاکره نمی‌آیند چون می‌فهمند که قطعنامه سازمان ملل به آنها چیزهای بیشتری نسبت به دولت اسرائیل می‌دهد.

یکی دیگر از نگرانی‌های اسرائیل احتمال عدم استفاده آمریکا از حق وتوی خود برای مخالفت با قطعنامه ارایه شده توسط فرانسه به شورای امنیت سازمان ملل است.

در همین حال مقام‌های اسرائیل و آمریکا روز سه شنبه این مساله را رد کردند که نتانیاهو قصد دارد اواسط ژوئن 2015 به واشنگتن برود و با باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا دیدار کند.

انتهای پیام

کد N860947

وبگردی