آفتاب

رابرت گیتس: باید در عراق می‌ماندیم

رابرت گیتس: باید در عراق می‌ماندیم

رابرت گیتس، وزیر دفاع اسبق آمریکا برای اولین بار درباره طرح جدید رئیس‌جمهوری این کشور برای اعزام حدود 450 سرباز دیگر به عراق صحبت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رابرت گیتس در مصاحبه با یاهونیوز گفت: تنها اضافه کردن چندصد سرباز دیگر به احتمال زیاد تفاوتی ایجاد نمی‌کند. گمان می‌کنم که ما باید این مساله را بررسی کنیم که استراتژی ما چیست. ما باید این استراتژی را یکسال پیش می‌داشتیم.

گیتس همواره موافق نگه داشتن تعدادی از نیروهای آمریکایی در عراق بود و با خروج کامل مخالفت کرده بود.

وی افزود: تا زمانی که ما حضور چشمگیری در عراق داشتیم، یکی از منافع رهبران نظامی ارشد آنجا این بود که توانایی نفوذ بر انتخاب رهبران ارشد عراق را داشتند و این کار را از طریق ایجاد رقابت و ظرفیت‌های رهبری آنها انجام می‌دادند.

وی در ادامه تاکید کرد که بدون داشتن چنین نظارتی، ارتش ناگهان گرفتار رهبران ناکارآمد و فاسد می‌شود.

گیتس گفت: بخشی از مشکل نیروهای عراقی این است که ما زمانی که آنجا را ترک کردیم، آموزش آنها هم متوقف شد. اگر ما آنجا می‌ماندیم، قطعاً روند آموزش ادامه می‌یافت.

این مقام نظامی سابق آمریکا گفت که با سخنان اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا مبنی بر اینکه عراقی‌ها تمایل و انگیزه کافی برای جنگ با داعش ندارند، موافق است.

وی افزود: اگر شما رهبران افتضاح و رهبران فاسد داشته و به درستی آموزش ندیده باشید، و برای بیش از یک‌سال در جنگ باشید، گمان می‌کنم که در آن صورت رفتار آنها بیشتر و بیشتر قابل درک خواهد بود.

انتهای پیام

کد N860762

وبگردی