آفتاب

سرانه درآمد خراسان‌شمالی‌ها نصف میانگین کشوری

سرانه درآمد خراسان‌شمالی‌ها نصف میانگین کشوری

نماینده مردم بجنورد، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: سرانه درآمدی مردم استان نصف میانگین کشوری است.

موسی الرضا ثروتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خراسان‌شمالی، اظهار کرد: هم‌اکنون سرانه درآمدی مردم استان نصف میانگین کشوری است و این در حالیست که خراسان‌شمالی دارای بیشترین نرخ بیکاری در کشور است.

وی ادامه داد: ایجاد اشتغال برای جوانان به ویژه جوانان تحصیلکرده در سطح استان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

ثروتی با اشاره به سفر هیات دولت به استان، خاطرنشان کرد: این استان دارای تعداد بسیاری پروژه نیمه تمام است و باید حداقل طرح‌های پیگیری شده در این سفر با سرعت بیشتری عملیاتی شوند. در این سفر پروژه و طرح‌های خوبی از جمله ساخت بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان با یک هزار میلیارد ریال اعتبار و راه آهن شیروان - بجنورد به اسفراین مصوب شد.

وی با بیان اینکه 440 میلیارد ریال به منظور ساخت بیمارستان 320 تخت‌خوابی شهرستان بجنورد مصوب شده است، خاطرنشان کرد: طی این سفر مقرر شد بیمارستان‌های 32 تخت‌خوابی شهرهای جاجرم و آشخانه به 64 تخت‌خوابی ارتقاء یابند.

ثروتی با ذکر اینکه برای هریک از سدهای سومبار و چندیر 500 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: برای آبرسانی به شهر بجنورد 350 میلیارد ریال اعتبار منظور شده است.

انتهای پیام

کد N860658

وبگردی