آفتاب
سفارت ایران در برازیلیا اعلام کرد

گزارش سفر یادگار امام (ره) به برزیل

گزارش سفر یادگار امام (ره) به برزیل

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی یادگار امام راحل، به منظور شرکت در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) در شهرهای مختلف برزیل و افتتاح نمایشگاه هنری ایرانی اسلامی در ایالت پارانا برزیل، به مدت یک هفته به این کشور آمریکای لاتین سفر کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، براساس آن‌چه که سفارت ایران در برزیل اعلام کرده هدف از این سفر دیدار با مسلمانان برزیل، شرکت در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) و بازدید از تعدادی از مراکز اسلامی و مساجد مهم در چند شهر این کشور و سخنرانی در ارتباط با سیره حضرت امام خمینی (ره)‌بوده است.

سید حسن خمینی در جریان این سفر که به دعوت سفارت جمهوری اسلامی ایران در برزیل صورت گرفت در مراسم افتتاح نمایشگاه هنری ایرانی اسلامی که در راستای معرفی هنر ایرانی و اسلامی، صنایع دستی و جاذبه‌های گردشگری در مسجد امام علی (ع) شهر کوریتیبا در ایالت پارانا برزیل برگزار شده بود، شرکت کرد.

در مراسم افتتاح این نمایشگاه که در آن تلاش شده هنر ایرانی اسلامی به زبان پرتغالی به شهروندان این کشور معرفی شود علاوه بر سفیر کشورمان در برزیل تعدادی از مقامات محلی این ایالت و همچنین جمعی از مسلمانان و اسقف کلیسای شهر حضور داشتند.

سید حسن خمینی در برزیل

سید حسن خمینی همچنین در جریان سفر چند روزه خود به برزیل با سراسقف ایالت برازیلیا نیز دیدار کرد و در ارتباط با سیره زندگی امام (ره) توضیحاتی داد.

یادگار امام (ره) در جریان حضور در شهر کوریتیبا از مدرسه اسلامی آن شهر نیز بازدید کرد.

او همچنین در شهر فوز دو لوآچو که بیشترین جمعیت مسلمانان برزیل در آن حضور دارند در جمع تعدادی از مسلمانان این شهر سخنرانی کرد.

در این سفر که با مقاصد فرهنگی صورت گرفته بود حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در جمع دیپلمات‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در برزیل نیز حضور پیدا کرد و در ارتباط با نهضت امام خمینی(ره) و سیره ایشان سخنرانی کرد.

سید حسن خمینی در برزیل

انتهای پیام

کد N860592

وبگردی