آفتاب

تقوی قائم مقام دبیر کل جامعه روحانیت مبارز شد

تقوی قائم مقام دبیر کل جامعه روحانیت مبارز شد

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت که اعضای این جامعه در جلسه شب گذشته حجت‌الاسلام سید رضا تقوی را به عنوان قائم مقام دبیر کل انتخاب کردند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم در حاشیه جلسه علنی امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران به تشریح جلسه شب گذشته جامعه روحانیت مبارز پرداخت.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت‌: در جلسات اخیر جامعه روحانیت مبارز بحثی در مورد تعیین قائم مقام دبیر کل داشتیم. ابتدا آقای موحدی کرمانی ابراز تمایل کردند که در غیاب ایشان جلسات جامع توسط حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی اداره شود؛ این موضوع در جلسه دیشب به صورت رسمی اعلام شد و در نهایت آقای تقوی با رای اکثریت اعضا به عنوان قائم مقام دبیر کل تعیین شد.

وی ابراز امیدواری کرد که تقوی با توجه به فعالیت‌هایش بتواند در چنین جایگاهی موفق باشد و به کمک دبیر کل آنچه را که این جامعه دنبال می‌کند به بهترین نحو به نتیجه برساند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین فعالیت‌های انتخاباتی این جامعه گفت: فعالیت‌های جامعه روحانیت مبارز برای دنبال کردن موضوع وحدت و رسیدن به لیست واحد ادامه دارد، اکنون جلسات متعددی با گروه‌ها ابتدا به صورت گروه به گروه و یا به تعبیری ضلع به ضلع از مجموع اصولگرایان داشتیم. اخیرا جلسات مشترکی را با همه اضلاع برگزار کرده که خوشبختانه همه نشانه‌ها حکایت از این دارد که همه برای دست یافتن به لیست واحد همگرایی اهتمام دارد.

به گفته‌ی مصباحی مقدم، در مورد مکانیزم رسیدن به چنین هدفی و تعیین کاندیداها و داوری، پیشنهاداتی در دستور کار است که در حال بررسی است؛ هر گاه به نتیجه رسیدیم اعلام خواهد شد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز همچنین در مورد میزان احتمال به وحدت رسیدن اصولگرایان گفت: ظاهرا شرایط امروز متفاوت از شرایط انتخابات دوره نهم مجلس و انتخابات ریاست جمهوری 92 است. تمام ایده و دیدگاه احزاب و صحبت‌های اصولگرایان از جمله پایداری بر موضوع تاکید بر وحدت است و این که بتوانیم به ائتلاف خوبی دست پیدا کنیم.

مصباحی مقدم در پایان در مورد ساز و کار جامعه روحانیت مبارز برای ورود به انتخابات مجلس در صورت قانونی شدن طرح استانی شدن انتخابات گفت‌: اگر این طرح به تصویب مجلس برسد و شورا هم آن را تایید کند کمک بزرگی به کار جمعی خواهد بود. این موضوع هیچ گونه تغییری در جهت گیری ما برای انتخابات نخواهد داشت.

29214

کد N860529

وبگردی