آفتاب

حمایت سناتور آمریکایی از طرح دولت اوباما در استقرار تسلیحات سنگین در شرق اروپا

حمایت سناتور آمریکایی از طرح دولت اوباما در استقرار تسلیحات سنگین در شرق اروپا

سناتور آمریکایی گفت که تصمیم آمریکا برای استقرار تسلیحات سنگین در شرق اروپا برای دادن اطمینان خاطر به متحدانش در ناتو "ایده خوبی" است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سناتور لیندسی گراهام که از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا است، گفت: تقویت ناتو، ایده خوبی است. به نظر من آمریکا در مسیر درستی حرکت می‌کند و استقرار تسلیحات سنگین در شرق اروپا اقدامی مناسب است.

این اظهارات در واکنش به گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه ایالات متحده آمریکا در حال بررسی استقرار تجهیزات نظامی سنگین در کشورهای هم‌مرز روسیه است. کاخ سفید اخیرا اعلام کرد که در حال بررسی استقرار و یا عدم استقرار تسلیحات سنگین در شرق اروپا است.

گراهام، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا را به خاطر انجام کار درست و فراهم کردن تضمین بیشتر و تقویت متحدان ناتو ستود. روز سه‌شنبه "فیلیپ بریدلاو"، فرمانده عالی متحدان ناتو تایید کرد که آنها در حال بررسی استقرار تسلیحات سنگین در شرق اروپا هستند.

مقام‌های روسیه گفته‌اند که استقرار تسلیحات سنگین آمریکا در شرق اروپا اقدامی تحریک‌آمیز است که می‌تواند تنش‌ها را افزایش داده و به بی‌ثباتی منطقه دامن بزند. وزارت دفاع روسیه نیز گفت که چنین اقدامی می‌تواند مسکو را وادار به افزایش نیروهای نظامی در سراسر مرز ناتو کند که از جمله شامل استقرار موشک‌های اسکندر در کالینینگراد می‌شود.

انتهای پیام

کد N860271

وبگردی