آفتاب

رژیم صهیونیستی مرزهای شمالی خود را منطقه بسته اعلام کرد

رژیم صهیونیستی مرزهای شمالی خود را منطقه بسته اعلام کرد

ارتش رژیم صهیونیستی سه‌شنبه شب منطقه مرزی از جولان اشغالی را به دلیل «درگیری‌ها در سوریه» منطقه نظامی بسته اعلام و تاکید کرد که متعهد است از آوارگانی که احتمالاً به اراضی اشغالی فرار می‌کنند، حمایت کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز، ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش و پلیس این رژیم تصمیمی را مبنی بر بستن منطقه شمال شرقی بلندی‌های جولان در مجاورت با مرزهای سوریه اتخاذ کرده‌اند و به دلیل درگیری‌ها در سوریه به اسرائیلی‌ها اجازه ورود به این منطقه را نمی‌دهند.

رژیم صهیونیستی مرزهای شمالی با سوریه و لبنان را مرزهای مهمی از حیث بُعد امنیتی به شمار می‌آورد و نیروهای امنیتی و نظامی بسیاری را در آنجا مستقر می‌کند.

در همین حال، گادی آیزنکوت، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی عنوان داشت که مسوولان این رژیم آماده ورود آوارگان سوری به سمت اراضی اشغالی هستند و مانع از وقوع «کشتار دسته جمعی احتمالی» در مرزها خواهند شد.

وی افزود: واقعیت در بلندی‌های جولان - که در آنجا درگیری‌های داخلی در نزدیکی مرزها با اسرائیل صورت می‌گیرد - باعث نگرانی شدید ما شده است.

این مقام رژیم صهیونیستی مدعی شد: ما تدابیری را برای جلوگیری از وقوع کشتار در میان آوارگان اتخاذ خواهیم کرد و اقدام ما «انسانی» خواهد بود.

این سخنان پس از آن مطرح شد که تعدادی از دروزی‌ها در اراضی اشغالی از دولت این رژیم خواستند تا به دروزی‌ها در سوریه کمک کنند.

پیشتر 20 تن از دروزی‌ها در سوریه در تبادل آتش با افراد مسلح جبهه النصره کشته شدند.

تعداد زیادی از دروزی‌ها در اراضی اشغالی زندگی می‌کنند. مسوولان می‌گویند که 110 هزار دروزی در شمال اراضی اشغالی و 20 هزار تن در جولان اشغالی زندگی می‌کنند.

دروزی‌ها در سوریه در استان السویداء متمرکز هستند. تعداد دیگری از دروزی‌ها نیز در روستاهای دروزی در مناطق دیگری در سوریه از جمله ادلب و دامنه‌های شرق جولان زندگی می‌کنند.

انتهای پیام

کد N860146

وبگردی