آفتاب
سامانتا پاور:

در برابر نقض تحریم های ایران ساکت نمانده ایم

در برابر نقض تحریم های ایران ساکت نمانده ایم

نماینده آمریکا در سازمان ملل برخی گمانه زنی ها درباره سکوت واشنگتن در برابر نقض تحریم های ایران به منظور اجتناب از تاثیرگذاری بر مذاکرات جاری هسته ای با تهران را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پیشتر کارشناسان شورای امنیت سازمان ملل در گزارشی مدعی شدند که ایران در ماه آوریل چندین محموله سلاح برای سوریه، لبنان، عراق، یمن و حزب الله لبنان ارسال کرده است که این مساله نقض قطعنامه های شورای امنیت است.

سامانتا پاور سفیر آمریکا در سازمان ملل با این حال در پاسخ به سوال نمایندگان کنگره مبنی بر اینکه آیا دولت باراک اوباما گزارش نقض تحریم های ایران را از پنل کارشناسی سازمان ملل نادیده گرفته، گفت: به هیچ عنوان. من به شخصه در تشدید مجازات کسانی که تحریم های ایران را نقض می کنند، مشارکت داشته ام.

وی افزود آمریکا به جز تحریم هایی که در طول ۱۰ سال گذشته و به دلیل مساله هسته ای بر ایران تحمیل کرده، تحریم های دیگری را در قالب قانون تحریم های دوجانبه اعمال کرده است.

پنل کارشناسان شورای امنیت مدعی شده است که فقدان گزارش از نقض تحریم های ایران به این دلیل است که کشورها ترجیح می دهند این گزارش ها بر مذاکرات جاری هسته ای بین ایران و گروه ۱+۵ تاثیری نگذارد.

سامانتا پاور همچنین درباره اظهارات مقامات ایرانی مبنی بر این که اجازه دسترسی به سایت های نظامی داده نخواهد شد، گفت: باراک اوباما توافقی را قبول نخواهد کرد که در آن دسترسی های مورد نیاز ما برآورده نشود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N859819

وبگردی