آفتاب

نجفی: آمریکا اسناد برنامه هسته‌ای ایران را جعل کرده است

نجفی: آمریکا اسناد برنامه هسته‌ای ایران را جعل کرده است

نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا اسناد مربوط به برنامه هسته‌ای ایران را جعل کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رضا نجفی، نماینده دائم ایران در آژانس که آمریکا را به جعل اطلاعات درباره‌ برنامه هسته‌ای تهران متهم کرده است، گفت: این ادعا که برنامه هسته‌ای ایران دارای ابعاد نظامی است بی اساس است و اطلاعاتی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را نگران می‌کند همان اطلاعاتی است که توسط سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا جعل شده‌اند.

نجفی در جمع خبرنگاران در وین بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران این اتهامات را رد می‌کند چون بر اساس اطلاعاتی نادرست مطرح شده‌اند. ما بارها اعلام کرده‌ایم که این اسناد جعلی هستند زیرا سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا آنها را جعل کرده‌اند.

وی همچنین اتهامات درباره‌ وجود تاسیسات هسته‌ای در مریوان واقع در غرب ایران را رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، برخی کارشناسان معتقدند که این مساله می‌تواند ضرب‌الاجل 30 ژوئن که مهلت دستیابی به توافق هسته‌ای نهایی به شمار می‌آید را به تعویق بیندازد.

حسین شیخ‌الاسلام، مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به بخش فارسی اسپوتنیک گفت: زمانیکه صحبت از فشار بر ایران به میان می‌آید، اسناد جعلی ویژه‌ای مطرح می‌شود که اصلی‌ترین ابزار برای فشار بر کشورمان هستند. اینها اطلاعاتی غلط و اسنادی ساختگی هستند که از سوی افرادی خاص پیش از آغاز مذاکرات مطرح شده‌اند.

به گزارش ایسنا، غرب و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حالی این اتهامات را مطرح می‌کنند که ایران همواره در راستای اعتمادسازی با آژانس همکاری کرده است و آژانس نیز در گزارشات خود تایید می‌کند که در بازرسی‌هایش اطلاعاتی را که ثابت کند انحرافی در برنامه هسته‌ای ایران وجود دارد به دست نیاورده است.

مقامات کشورمان تاکید دارند که فعالیت‌های هسته‌ای ایران ماهیت کاملا صلح‌آمیز دارد.

انتهای پیام
کد N859487

وبگردی