آفتاب
فتحی پور در نطق میان دستور مطرح کرد:

نفت خاورمیانه برای تضعیف اقتصاد منطقه/ لزوم افزایش سرمایه بانک‌ها

نفت خاورمیانه برای تضعیف اقتصاد منطقه/ لزوم افزایش سرمایه بانک‌ها

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بر لزوم افزایش قابل توجه سرمایه بانک‌ها در کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی، ارسلان فتحی‌پور در نطق میان دستور خود گفت: بدون‌شک فرصت مسئولیت نمایندگی به قول رهبر فرزانه انقلاب از مصادیق توفیق فضل و رحمت پروردگار است که شامل حال نمایندگان شده تا در پیشگاه رب‌العالمین ثابت شود که شاکر و کافر کیست.

نماینده مردم کلیبر، ‌خدا آفرین،‌ هوراند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای به جا آوردن سپاس این توفیق در آخرین سال مجلس نهم و درآستانه ماه پر فضیلت رمضان فرصت مسئولیت را مصداق حق‌الناس دانستن موجب می‌شود سمت و سو و جهت‌گیری تمام افکار و کردار مسئولان متوجه درک شرایط دشوار مردم و اهتمام جدی به حل مشکل آنها شود در این راستا از دولت انتظار است مانند همیشه به توصیه آموزه‌های دینی، قشر آسیب‌پذیر و نیازمند جامعه به ویژه روستاییان سخت‌کوش را در تامین مایحتاج را از یاد نبرده و با دستگیری نیازمندان طعم شیرین روضه داری را برای آنها دو چندان کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، در خصوص مسایل جاری کشور تصریح کرد: علاوه بر تحریم‌های ظالمانه رخت بر بستن رونق تولید و تجارت از منطقه خاورمیانه تاثیرات سویی بر اقتصاد ما گذاشته است و متاسفانه ثروت ملی ملت‌های مظلوم و فقیر مسلمان خاورمیانه و آفریقا صرفا در جهت ایجاد بدبختی و فقر برای مسلمانان دیگر و نفت عربی در جهت تضعیف اقتصاد کشور اسلامی دیگر چپاول می‌شود.

وی تاکید کرد: ضروری است وزارت امور خارجه با همکاری وزارتخانه‌های اطلاعات و کشور و سازمان صدا و سیما ضمن تحریم برگزاری کنفرانس جهانی، عوامل پیدا و پنهان و ریشه‌های ملی – منطقه‌ای و بین‌المللی به صورت کاملا شفاف تبیین و ضمن آگاه سازی ملت فهیم ایران دستاوردهای این کنفرانس را در مجامع بین المللی من جمله سازمان ملل و شورای امنیت و جنبش عدم تعهد و سازمان کنفرانس کشورهای اسلامی قرائت کنند.

فتحی‌پور درباره مسایل اقتصادی کشور گفت: لازم است نسبت به بحث کاهش نرخ سود بانکی و تصویب سیاست‌های تحریک تقاضا از طریق اعمال این سیاست‌ها، فکر جدی به حال بانک‌ها شود. در این راستا پیشنهاد افزایش قابل توجه سرمایه بانک‌ها بیش از پیش الزامی می‌نماید. امید است بانک مرکزی این مهم را مورد توجه قرار دهد.

وی تاکید کرد: به طور حتم ایجاد رونق و خروج از رکود، نشاط جدیدی را به جامعه تزریق خواهد کرد. در این راستا بررسی‌ها حاکی از آن است که پرداخت یارانه از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی، ‌کام تولید کننده را شاد و انگیزه را در جهت تولید بیشتر در ایجاد فرصت‌های شغلی جدید دو چندان خواهد کرد.

نماینده مردم کلیبر، ‌خدا آفرین،‌هوراند در مجلس ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود لازم است همه دستگاه‌ها و قوای دیگر معذورات دولت را در مورد مسایل مالی و بودجه‌ای رعایت کرده و از تحریم هزینه‌های اضافه به دولت خودداری کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: از رئیس قوه قضاییه و همکاران محترم ایشان به ویژه قضات شریف به دلیل مبارزه جدی و بی امان با فساد اقتصادی و زمین خواری نهایت تقدیر و تشکر را دارم و استمرار این مبارزه و برخورد با مفسدان را جهت بازگرداندن و تقویت اعتماد ملی به سیستم مدیریت کشور را خواستارم.

 

کد N859409

وبگردی