آفتاب
نماینده مردم کلیبر:

خدمت به مردم یکی از بارزترین مصادیق تقوای الهی است

خدمت به مردم یکی از بارزترین مصادیق تقوای الهی است

نماینده مردم کلیبر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خدمت به مردم یکی از بارزترین مصادیق تقوای الهی است. انسان‌هایی که رضایت خالق را در گرو کسب رضایت مخلوق پنداشته و شب و روز از خوشی و آرامش خویش زده و گره از کار بندگان خدا باز می‌کنند جزو متقین هستند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ارسلان فتحی‌پور طی نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، گفت: مسئولیت مصداق حق‌الناس است و با در نظر گرفتن این موضوع تمام افعال و کردار مسئولان متوجه درک شرایط دشوار مردم و اهتمام جدی به حل مشکل آنان شود و در این راستا از دولت انتظار دارم مثل همیشه به توصیه‌ و آموزه‌های دینی در ماه مبارک رمضان قشر آسیب‌پذیر و نیازمند جامعه را در تأمین مایحتاج از یاد نبرده.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور، خاطرنشان کرد: علاوه بر مشکلات تحریمی و یکطرفه رخت بربستن رونق تولید و تجارت از منطقه خاورمیانه به دلیل تحمیل‌ جنگ‌های نیابتی تروریستی تأثیرات بسیار سوئی بر اقتصاد ما گذاشته است و متأسفانه سرقت منابع ملی ملت‌های مظلوم خاورمیانه و آفریقا و بکارگیری نفت عربی در جهت نابودی اقتصاد کشورهای اسلامی دیگر چپاول می‌شود.

وی تاکید کرد: ضروری است وزارت امور خارجه با همکاری وزارتخانه‌های اطلاعات و کشور و سازمان صدا و سیما ضمن تحریم برگزاری کنفرانس جهانی، عوامل پیدا و پنهان و ریشه‌های ملی منطقه‌ای و بین‌المللی به صورت کاملا شفاف تبیین و ضمن آگاه سازی ملت فهیم ایران دستاوردهای این کنفرانس را در مجامع بین المللی من جمله سازمان ملل و شورای امنیت و جنبش عدم تعهد و سازمان کنفرانس کشورهای اسلامی قرائت کنند.

فتحی‌پور با اشاره به لزوم ایجاد رونق بعد از کاهش نرخ سود سپرده بانکی، گفت: لازم است نسبت به بحث کاهش نرخ سود بانکی و تصویب سیاست‌های تحریک تقاضا از طریق اعمال این سیاست‌ها، فکر جدی به حال بانک‌ها شود در این راستا پیشنهاد افزایش قابل توجه سرمایه بانک‌ها پیش از پیش الزامی می‌نماید امید است بانک مرکزی این مهم را مورد توجه قرار دهد به طور حتم ایجاد رونق و خروج از رکود، نشاط جدیدی را به جامعه تزریق خواهد کرد در این راستا بررسی‌ها حاکی از آن است که پرداخت یارانه از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی، ‌کام تولید کننده را شاد و انگیزه را در جهت تولید بیشتر در ایجاد فرصت‌های شغلی جدید دو چندان خواهد کرد.

نماینده مردم کلیبر، ‌خدا آفرین،‌ هوراند و بخش آبش احمد در مجلس ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود لازم است همه دستگاه‌ها و قوای دیگر معذورات دولت را در مورد مسائل مالی و بودجه‌ای رعایت کرده و از تحریم هزینه‌های اضافه به دولت خودداری کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: از رئیس قوه قضاییه و همکاران محترم ایشان به ویژه قضات شریف به دلیل مبارزه جدی و بی امان با فساد اقتصادی و زمین خواری نهایت تقدیر و تشکر را دارم و استمرار این مبارزه و برخورد با مفسدان را جهت بازگرداندن و تقویت اعتماد ملی به سیستم مدیریت کشور را خواستارم.

وی در خصوص مشکلات منطقه ای خود تاکید کرد:‌ به وزیر راه وشهرسازی در معیت مشاور محترم رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تعهد کردند که تمام اعتبارات لازم احداث پل ما بین کشور جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری آذربایجان که مقدمه ای برای تشدید منطقه آزاد مشترک میان دو کشور می باشد را تامین کند تقاضا این است که هرچه سریع‌تر به این وعده عمل شود.

وی ادامه داد: از وزیر نیرو استدعا دارم با تزریق بیشتر منابع سد کلیبر در جهت تامین آب شرب کشاورزی این شهرستان و همچنین سد خداآفرین و انجام کانال‌کشی‌ها در سد خداآفرین امکان بهره‌برداری هرچه بیشتر از ظرفیت اقتصادی این سد و تامین اعتبار و انتقال بخشی از آب از سد خداآفرین به بخش آبش احمد فراهم کند و همچنین سد علی‌آباد و هوراند همچنان نیازمند تامین اعتبار در جهت برآورده شدن خواست مردم این منطقه است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: نقش زنان در توسعه پایداری می تواند بسیار موثر باشد چراکه تقریبا نصف جمعیت کشور را تشکیل می دهند در طول تاریخ نیز شاهد نقش زنان در ارتقای شاخه‌های مختلف جامعه به ویژه در شاخه‌های صنایع دستی – فرهنگی و آموزشی و مشاغل خانگی بوده ایم که لازم است به حضور فعال آنها توجه ویژه شود.

انتهای پیام

کد N859250

وبگردی