آفتاب

5 نقطه ضعف ارتش آمریکا

5 نقطه ضعف ارتش آمریکا

واحد مرکزی خبر نوشت:

یک نشریه انگلیسی در مقاله ای پنج نقطه ضعف و آسیب پذیری های جدی که فناوری های نظامی آمریکا را تهدید می کند، برشمرد.
هفته نامه اکونومیست در مقاله ای نوشت تجهیزات ارتش آمریکا مزایای خود را از لحاظ فناوری در مقایسه با تجهیزات جدید روسیه یا چین از دست داده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این نشریه اعلام کرد هر چند آمریکا در حال حاضر همچنان شایسته ترین نیروهای نظامی جهان را در اختیار دارد، اما برتری نظامی آمریکا از لحاظ فناوری، که در گذشته ضامن پیروزی آن بود، در حال فرسایش است.

اکونومیست افزود هر چند که فناوری های آمریکا به تدریج کارامدتر می شود، اما قابلیت دسترسی به این تجهیزات همچنین برای دیگر کشورها در حال افزایش است. این هفته نامه توضیح می دهد آمریکا آنچنان در تولید وسایل نقلیه نظامی زرهی و هواپیماهای بدون سرنشین متمرکز شده است که کار کردن بر روی فناوری های دیگر را فراموش کرده است. در این شرایط، چین تلاش کرده است موشک ها، زیردریایی ها، سامانه های دفاعی هوایی و دیگر تسلیحات خود را ارتقا بخشد و روسیه نیز تجهیزات نظامی خود را مدرن کرده است.

این نشریه همچنین پنج نقطه ضعف مهم ارتش آمریکا را به شرح زیر برشمرده است:

- نخست، کشتی های نیروی دریایی آمریکا در برابر موشک ها زمین به دریا آسیب پذیر شده اند.
- دوم آن که، حفاظت از پایگاههای هوایی منطقه ای آمریکا در برابر حملات غیرمنتظره ضعیف است.
- سوم آن که، هواپیماهای‌ آمریکایی بیش از پیش برای شناسایی موشک های قابل حمل با دشواری رو به رو شده اند.
- چهارمین مشکل این است که سامانه های دفاع ضدهوایی مدرن می توانند هواپیماها را در فاصله های بسیار زیاد منهدم کنند.
- در نهایت، از ماهواره های نظارتی و اطلاعاتی مورد نیاز آمریکا خوب محافظت نمی شود و این ماهواره ها از حملات در امان نیستند.

اکونومیست از این پنج نقطه ضعف آمریکا این نتیجه را می گیرد که آمریکا به تلاش های قابل توجهی برای توسعه فناوری های نوین نیاز دارد که هزینه آن برای دیگر کشورها بسیار بالا خواهد بود. در عین حال، حتی اگر کنگره منابع مالی مورد نیاز را به پنتاگون تخصیص دهد و این فناوری ها ایجاد شود، برتری نظامی آمریکا تضمین نخواهد شد. برتری نظامی به عوامل متعددی، از جمله به اطلاع رسانی سریع از طریق اینترنت بستگی دارد.

اواسط ماه مه، نیروی هوایی آمریکا درخصوص طراحی سامانه هایی برای محافظت از ماهواره ها در صورت تشدید مناقشه زمینی، پنج میلیارد دلار درخواست کرد. مناقشه ای که از دیدگاه مقامات پنتاگون، طرف های اصلی آن روسیه و چین هستند.
روز گذشته نیویورک تایمز اعلام کرد که آمریکا برنامه ریزی کرده است که تسلیحات سنگین از جمله تانک های خود را در شرق اروپا مستقر کند. لهستان و کشورهای حوزه بالتیک تأیید کرده اند که مذاکرات در این باره صورت گرفته است.

5252

کد N859145

وبگردی