آفتاب
هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به مذاکرات:

ما منطق داریم پس نباید نگران چیزی باشیم

ما منطق داریم پس نباید نگران چیزی باشیم

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاثیر نامطلوب تحریم‌ها بر زندگی مردم را غیرقابل انکار دانست و خاطرنشان کرد که رییس‌جمهور درست گفت که ما باید از جیب مردم باخبر باشیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاثیر نامطلوب تحریم‌ها بر زندگی مردم را غیرقابل انکار دانست و خاطرنشان کرد که رییس‌جمهور درست گفت که ما باید از جیب مردم باخبر باشیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله علی‌اکبر هاشمی‌رفسنجانی در مراسم رونمایی از کتاب 20 جلدی "تاریخ جامع ایران " در مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی با بیان این‌که «تحریم‌ها تنها در زندگی عده‌ای معدود تأثیر نمی‌گذارد»، در عین حال ادامه داد: اما تحریم‌ها زندگی را برای اکثریت جامعه سخت کرده است.

وی معتقد است: افراد وارسته و فضلای جامعه نیز در بیان تاثیرات تحریم‌ها دچار ملاحظه و محافظه‌کاری شده‌اند.

وی در ادامه با بیان این‌که «ما نباید از هیچ حرف یا مذاکره‌ای بترسیم» خاطرنشان کرد: ما منطق داریم پس نباید نگران چیزی باشیم. اگر هم ناحق می‌گوییم و در مذاکره متوجه آن شدیم باید راهمان را عوض کنیم. ما باید راه‌ها را باز کنیم. پیامبر اسلام (ص) می‌گوید اگر مشرک محارب از مسلمانان خواست که کلام خدا را بشنود مسلمانان باید به او اجازه دهند و امنیت او را حفظ کنند. این معنای مذاکره است، مذاکره اینگونه است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: وقتی شهید مطهری کتاب خدمات متقابل ایران و اسلام را نوشت عده‌ای گفتند که تعریف از ایران که مستبدهای زیادی داشته است کار درستی نیست. البته درست است که در ایران استبداد، ظلم و تبعید وجود داشته اما در این دوره هم جندی شاپور خلق شد و دنیا را متحول کرد.

وی همچنین افزود: ما باید به نقاط مشترک قابل قبول با دنیا برسیم و با هم تفاهم کنیم و از عقل جمعی دنیا و دانشگاه‌های مهم آن‌ها استفاده کنیم. اگر از دستاوردهای بشری دفاع می‌کنیم به معنای تأیید ظلم‌ها و جنگ‌ها نیست. باید همت همه مسئولان این باشد که راه را برای تعامل عقل و شرع باز کنیم. زیرا خشکی و افراطی‌گری هیچ وقت جواب نمی‌دهد. خوارج که افراطی‌گری کردند در تاریخ هیچ اعتباری ندارند. اسلام یک مجموعه‌ای از دانش و عرفان و مسائل بسیار اساسی است که برای انسان محور است.

ادامه دارد...

کد N859081

وبگردی