آفتاب
در پایان نشست خود در ژوهانسبورگ؛

اتحادیه آفریقا، توقف شهرک سازی‌ها و لغو محاصره غزه را خواستار شد

اتحادیه آفریقا، توقف شهرک سازی‌ها و لغو محاصره غزه را خواستار شد

سران اتحادیه آفریقا در نشست خود در ژوهانسبورگ از جامعه جهانی خواستند رژیم صهیونیستی را برای توقف شهرک‌سازی‌ها و لغو محاصره شهر غزه تحت فشار قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری الشروق، سران اتحادیه آفریقا در نشست خود در شهر ژوهانسبورگ، پایتخت آفریقای جنوبی بر حمایت خود از حل و فصل مسالمت‌آمیز مساله فلسطین تاکید و اقدامات طرف اسرائیلی را مبنی بر کارشکنی در تشکیل دو کشور مستقل و نیز بلوکه دارایی‌ها و درآمدهای مالیاتی طرف فلسطینی محکوم کردند.

همچنین این اتحادیه از جامعه بین الملل خواست رژیم صهیونیستی را برای توقف شهرک‌سازی‌ها، آزادی همه اسرای فلسطینی، لغو محاصره نوار غزه و بازگشایی گذرگاه‌های مرزی تحت فشار قرار دهد.

سران اتحادیه آفریقا در بیانیه پایانی خود از شورای امنیت خواستند گام‌های لازم برای پایان اختلافات فلسطین- اسرائیل را بر اساس اصل تشکیل دو کشور مبنی بر مرزهای 1967 اتخاذ کند.

این اتحادیه بار دیگر تاکید کرد که صلح فراگیر و جامع در خاورمیانه نیازمند عقب نشینی کامل رژیم صهیونیستی از اراضی اشغالی تا مرزهای 1967 از جمله ارتفاعات جولان اشغالی و اراضی اشغالی جنوب لبنان است.

انتهای پیام

کد N859077

وبگردی