آفتاب

نشست اتحادیه عرب با فابیوس 30 خرداد درباره فلسطین

نشست اتحادیه عرب با فابیوس 30 خرداد درباره فلسطین

کمیته وزارتی اتحادیه عرب 20 ژوئن (شنبه 30 خرداد)نشستی را در قاهره با حضور وزیر خارجه فرانسه درباره فلسطین برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه اماراتی الاتحاد، جمال الشوبکی، سفیر فلسطین در قاهره و نماینده دائم آن در اتحادیه عرب اعلام کرد: کمیته وزارتی اتحادیه عرب که مسوول پیگیری و رسیدگی به پرونده فلسطین در سازمان ملل است، 20 ژوئن (شنبه 30 خرداد) در قاهره با لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه نشستی درباره فلسطین خواهد داشت.

الشوبکی اظهار داشت: در این نشست پیش نویس قطعنامه فرانسه درباره مساله فلسطین که انتظار می‌رود به شورای امنیت ارائه شود، بررسی خواهد شد و نتایج این نشست رویکرد آینده و گام‌های بعدی در این خصوص را تعیین خواهد کرد.

سفیر فلسطین در قاهره افزود: اتحادیه عرب به ریاست مصر بر سه نکته تاکید خواهد کرد : اول این که مرزهای فلسطین باید براساس مرزهای سال 1967 و با پایتختی قدس شرقی باشد همچنین اجرای این قطعنامه نباید بیش از دو سال طول بکشد و اتحادیه عرب بر لزوم تعیین راهکاری برای کنترل اجرای گام به گام این قطعنامه از سوی دو طرف تاکید خواهد کرد.

وی افزود: در همین راستا محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با سفر به اردن با نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب دیدار و درباره آخرین تحولات فلسطین و تماس‌ها و رایزنی‌ها برای طرح فرانسه پیش از نشست کمیته با فابیوس گفت‌وگو کرد.

فرانسه تلاش می‌کند، پیش نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت ارائه کند که در آن خطوط کلی راهکار پایان مساله فلسطین و تشکیل دو کشور مستقل براساس مرزهای 1967 همراه با تبادل اراضی پایتختی قدس شرقی و حل منطقی مساله پناهندگان فلسطینی تعیین شود تا به این ترتیب مذاکرات صلح میان دو طرف که از سوی کنگره‌ای بین‌المللی از حدود 18 ماه قبل آغاز شده، ادامه یابد.

طبق اظهارات مقامات فلسطینی در صورتی که دو طرف در مذاکرات به راه‌حل نهایی دست نیابند فرانسه و دیگر کشورهای غربی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت.

انتهای پیام

کد N859063

وبگردی