آفتاب

دیدار روسای جمهور فرانسه و الجزایر/ بوکوحرام عامل بمب‌گذاری‌های چاد معرفی شد

دیدار روسای جمهور فرانسه و الجزایر/ بوکوحرام عامل بمب‌گذاری‌های چاد معرفی شد

رئیس‌جمهوری فرانسه در دیدار با همتای الجزایری خود گفت: هیچ شکی نیست که گروه بوکوحرام در انفجارهای انتحاری در پایتخت چاد که 23 کشته و بیش از 100 مجروح بر جای گذاشت، دست داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، "فرانسوا اولاند"، رئیس‌جمهوری فرانسه و عبدالعزیز بوتفلیقه، همتای الجزایری‌اش در جریان گفت‌وگو بر بررسی تهدید جدی از سوی افراطیون در منطقه تمرکز کردند.

اولاند در این باره گفت: بوکوحرام مستقر در نیجریه عامل این انفجارهای انتحاری بود و عاملان آن باید به خاطر ایجاد رعب و وحشت در دل مردم محاکمه شوند. ما به شدت این حمله وحشیانه را محکوم می‌کنیم.

دولت چاد هم بوکوحرام را مقصر انفجارهای انتحاری معرفی کرد.

وی در جریان گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: فرانسه و الجزایر یک نبرد مشترک علیه دشمن خود که همان تروریست‌ها بوده اند، دارند.

رئیس‌جمهوری فرانسه همچنین اعلام کرد که مذاکراتش با همتای الجزایری‌اش درباره بهبود روابط اقتصادی، فرهنگی و انسانی است. وی در جریان دیدار با نخست‌وزیر الجزایر هم گفت: فرانسه نخستین شریک تجاری الجزایر است و انتظار دارد که حضورش در این کشور بیشتر شود. روابط میان دو کشور با وجود گذشته نه‌چندان خوب و مستعمره بودن الجزایر به سطح خوبی رسیده است. علت اصلی نزدیک شدن این دو کشور دشمن مشترکشان، افراط‌گرایان و نفوذ آنها در شمال آفریقاست.

انتهای پیام

کد N858971

وبگردی