آفتاب

تجدید نظر اپوزیسیون سوریه در ساختار فرماندهی نظامی خود

تجدید نظر اپوزیسیون سوریه در ساختار فرماندهی نظامی خود

ائتلاف مخالفان سوریه پس از برکنار کردن شورای عالی نظامی خود، در پایان نشست‌های سه روزه‌اش با تشکیل نهادی تحت عنوان "فرماندهی عالی نظامی" موافقت کردند که نیروی نظامی این ائتلاف در میدان‌های نبرد سوریه را هدایت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری سوریه نیوز، هیات کل ائتلاف مخالفان سوریه در پایان نشست سه روز خود با تشکیل فرماندهی عالی نظامی که طبق ماده 31 اساسنامه این ائتلاف شامل تشکیل گردان‌ها و گروه‌های نظامی فعال است، موافقت کرد.

همچنین در این نشست‌های سه روزه، ائتلاف با تشکیل کمیته‌ای برای تشکیل یک فرماندهی جدید براساس معیارهای توافق شده و نیز برکناری شورای عالی نظامی و ابقای نمایندگان گروه‌های داخلی ائتلاف تا تشکیل فرماندهی جدید موافقت کردند.

این هیات همچنین مدت نهایتا یک ماه را برای کار کمیته مسوول تشکیل فرماندهی جدید که شامل نمایندگانی از تمامی گروه‌های داخل ائتلاف باشد تعیین کرد و نام اعضای این کمیته یک هفته پس از تایید اعلام خواهد شد.

ائتلاف مخالفان سوریه علاوه بر این، حمایت خود را از شرط ترکیه برای مشارکت در ائتلاف ضدداعش مبنی برایجاد منطقه حائل در سوریه اعلام کرد.

اپوزیسیون سوریه پس از اینکه یکی از اعضای خود را دلیل اهانت و درگیری فیزیکی با خالد خوجه، رئیس این ائتلاف لغو عضویت کرد، در نشست سه روزه خود به بررسی مساله تشکیل شورای عالی نظامی و تشکیل گردان‌هایی وابسته به خود پرداخت.

امکان دارد این تحولات زمینه‌ای برای ورود قوی‌تر گروه‌های شبه نظامی وابسته به ائتلاف در جبهه جنوبی سوریه باشد.

انتهای پیام

کد N858860

وبگردی