آفتاب
شمشادی در گفتگو با مهر:

سرنوشت سوریه در خاک این کشور تعیین می شود/نقش پر رنگ بسیج مردمی

سرنوشت سوریه در خاک این کشور تعیین می شود/نقش پر رنگ بسیج مردمی

رئیس سابق دفتر صداوسیما در دمشق گفت:سرنوشت سوریه بر پایه تمام مسائل مختلف در خاک سوریه تعیین می شودنظام ایران و محور مقاومت از ایستادگی نظام سوریه در مقابل تروریست ها و پیروزی محور مقاومت دفاع می کند.

حسن شمشادی رئیس سابق دفتر صداوسیما در سوریه در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه حضور جمهوری اسلامی ایران در سوریه کمرنگ نشده است، اظهار داشت: ایران به نقش مستشاری خود در سوریه ادامه می‌دهد.

وی افزود: ایران در راستای سیاست‌هایی که مقام معظم رهبری ترسیم کرده‌اند، برای حفظ محور مقاومت و حمایت از مردم و نظام سوریه همچنان در این کشور، نقش مستشاری ایفا خواهد کرد.

شمشادی با بیان اینکه تغییر دولت در ایران تاثیری در حضورمان در سوریه نداشته است، گفت: در ایران این دولت ها نیستند که سیاست های محور مقاومت را طراحی و اجرا می کنند، این سیاست ها فراتر از بحث دولت ها است و سیاست هایی که در دولت قبلی وجود داشته هم اکنون نیز وجود دارد.

خبرنگار اسبق صداوسیما در عراق با اشاره به پیشروی تکفیری ها در برخی از مناطق سوریه خاطرنشان کرد: سال گذشته دور جدید آموزش گروه های مسلح به اصطلاح میانه رو عملا آغاز شد و در این دوره آموزشی ابتدا گروههای ۵ هزار نفری و در نهایت گروه های ۲۰ هزار نفری در ترکیه، عربستان و اردن آموزش دیدند.

وی ادامه داد: آموزش گروه های جدید تکفیری از زمستان سال گذشته شروع شد و در نهایت بهار امسال این افراد با استفاده از سلاح های پیشرفته از محورهای مختلف وارد سوریه شده و مشکلاتی را در این کشور به وجود آوردند.

شمشادی با بیان اینکه گروه های تکفیری در خیلی از مناطق اتفاق نظر دارند و مشترک می جنگند، گفت: اما در برخی از مناطق، این گروه ها با هم اختلاف دارند و علیه یکدیگر می جنگند.

این کارشناس مسائل منطقه با اشاره به خیانت های شماری از نظامیان سوریه تصریح کرد: این خیانت ها باعث شده تکفیری ها بتوانند در برخی از مناطق موفقیت هایی را به دست آورند.

وی با اشاره به محبوبیت ۷۰ درصدی بشار اسد در سوریه، خاطرنشان کرد: بشار اسد به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم سوریه همان محبوبیتی را که قبل از شروع بحران در این کشور داشت، دارا است و در انتخابات یک سال پیش این مساله مشخص شد.

شمشادی افزود: بخش عمده ای از مقاومتی که در دو سال اخیر در سوریه صورت گرفته مربوط به بسیج مردمی است که طبقات، سنین ،تحصیلات، مذهب و دینشان با هم اختلاف دارند و این بسیجیان در حال دفاع از سوریه هستند.

 رئیس سابق دفتر صداوسیما در سوریه با بیان اینکه آینده سیاسی سوریه مبهم، پیچیده، طولانی و آبستن حوادث است، گفت: کسانی که از تروریست ها در سوریه حمایت می کردند، همچنان از این گروه ها حمایت سیاسی و رسانه ای می کنند. از سوی دیگر، همان نگاهی که چهار سال پیش در محور مقاومت وجود داشت، هم اکنون نیز وجود دارد و بنای تعدیل و کوتاه آمدن از این نگاه به هیچ وجه مطرح نیست.

شمشادی در پایان خاطرنشان کرد: سرنوشت سوریه بر پایه تمام مسائل سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی در خاک سوریه تعیین می شود، نظام جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت از ایستادگی نظام سوریه در مقابل تروریست ها و پیروزی محور مقاومت دفاع می کند.

کد N858632

وبگردی