آفتاب

وقوع دو انفجار انتحاری در پایتخت چاد

وقوع دو انفجار انتحاری در پایتخت چاد

دو عامل انتحاری که گمان برده می‌شود متعلق به گروه تروریستی بوکو حرام بوده‌اند،‌خود را در شهر انجامنا، پایتخت کشور چاد منفجر کردند که در اثر آن ده‌ها تن کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این بمبگذاران انتحاری امروز(دوشنبه)‌خود را در نزدیکی مقر پلیس چاد و آکادمی پلیس این کشور منفجر کردند.

گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که ده‌ها تن در این انفجارها کشته شدند و منطقه این حادثه در حال حاضر مسدود است. دولت چاد نشستی اضطراری را در ارتباط با این انفجارها برگزار کرد.

مانگا پال، سخنگوی پلیس چاد گفت دست کم 15 تن در این انفجارها کشته شدند. همچنین یک خبرگزاری محلی نیز اعلام کرد در اثر این انفجارها دست کم 22 تن کشته شدند.

هنوز هیچ فرد یا گروهی رسما مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است. با این وجود تحلیلگران می‌گویند احتمالا گروه تروریستی بوکوحرام درنیجریه که از اوایل سال جاری میلادی مورد حمله نیروهای ارتش چاد قرار گرفتند، پشت این حملات بوده است.

در صورت تایید این مساله، این نخستین بار است که چنین حمله‌ای در پایتخت چاد انجام می شود. بوکوحرام در هفته‌های اخیر موجی از حملات انتحاری را در نیجریه انجام داده است.

اوایل سال جاری میلادی نیروهای ارتش چاد در راستای تلاش مشترکی همراه با نیجریه، کامرون و نیجر به منظور از بین بردن گروه تروریستی بوکوحرام، شبه‌نظامیان این گروه را هدف حمله قرار دادند.

انتهای پیام

کد N858396

وبگردی