آفتاب

اسرائیل مانع سفر فرستاده سازمان ملل به اراضی اشغالی شد

اسرائیل مانع سفر فرستاده سازمان ملل به اراضی اشغالی شد

یک مقام رژیم صهیونیستی اعلام کرد، این رژیم مانع سفر یک فرستاده حقوق بشری سازمان ملل به اراضی فلسطینی شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این در حالی است که سازمان ملل در آستانه انتشار گزارش خود درباره حمله سال گذشته رژیم صهیونیستی به نوار غزه قرار دارد.

این دومین بار است که رژیم صهیونیستی جلوی سفر مکارم ویبیسونو، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین را به این اراضی می گیرد.

امانوئل ناشون، سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل به خبرگزاری فرانسه گفت: ما اجازه ندادیم که این سفر که قرار بود چند روز پیش صورت پذیرد، انجام شود.

اسرائیل با همه کمیسیون‌های بین‌المللی و گزارشگران سازمان ملل همکاری می‌کند مگر آن که حکم داده شده به آنها ضد اسرائیلی بوده و اسرائیل فرصت زدن حرف‌هایش را نداشته باشد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل، که ویبیسونو به آن گزارش می‌کند، تحقیقاتی درباره حملات بی‌رحمانه سال گذشته اسرائیل به نوار غزه انجام داده است. انتظار می‌رود این گزارش در روزهای آینده منتشر شود و شورای حقوق بشر سازمان ملل آن را در تاریخ 29 ژوئن به بحث بگذارد. به رغم آنکه ویبیسونو گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل است اما سفر اخیر وی به اراضی اشغالی به منظور انجام یک ارزیابی جداگانه که هر سال در اراضی اشغالی انجام می شود، در نظر گرفته شده بود.

اسرائیل سال گذشته نیز جلوی سفر ویبیسونو به اراضی اشغالی را گرفت.

انتهای پیام

کد N858391

وبگردی