آفتاب
موحدی کرمانی :

جبهه یکتا باید به دنبال جایگزینی اصلح‌ها باشد

جبهه یکتا باید به دنبال جایگزینی اصلح‌ها باشد

آیت الله موحدی کرمانی گفت: محصول تشکیل جبهه یکتا و تلاش برای تحقق اهداف آن از بهترین و ارزنده‌ترین عبادت‌هاست و شما برای مجلس شورای اسلامی باید به طور جدی به فکر باشید تا انسان‌های صالح به مجلس راه یابند که این کار عبادت بزرگی است .

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله موحدی کرمانی در اولین نشست سراسری جبهه یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی (یکتا) با بیان اینکه در مقاطع حساس از تاریخ اسلام همواره گروه‌های بیدار و مخلص و عاشق خدا قیام کرده‌اند و حرکت‌هایی را انجام داده‌اند اظهار کرد: خوشحالم چنین تشکلی امروز آغاز به فعالیت می‌کند که از نامش مشخص است، هدفش اعتلای کلمه حق است.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه حرکت نسبتا وسیعی برای تحقق آرمان‌های الهی در حال شکل‌گیری است تصریح کرد: شاهدیم که گروه‌های مختلف زیان تفرقه را حس کرده‌اند و امروز به طور جدی وارد عمل شده‌اند و تشکلی که امروز فعالیت خود را آغاز می‌کند از همین تشکل‌هاست که به آن‌ها تبریک می‌گویم.

وی به آیه‌ای از سوره آل عمران اشاره کرد و گفت: در این آیه خداوند به مسلمین می‌گوید که صابر و مقاوم باشد و از دشمنان نهراسند و در راه خود با یکدیگر وحدت هدف داشته باشید.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد:‌ رسیدن به یک هدف و داشتن وحدت ناموس نظام هستی و نظام تشریع و تکوین است و در مقابل آن قرآن سه نوع عذاب را مطرح می‌کند که یکی از آن‌ها تفرقه و گروه گروه شدن مردم است که در این صورت به جای آن‌که مشت واحدی بر سر دشمن بکوبند با تفرقه بر سر خودشان مشت خواهند کوبید.

موحدی کرمانی با ابراز تاسف از اینکه مسلمین جهان علی رغم جمعیت زیاد و ثروت بسیار و سابقه طولانی دچار تفرقه شده‌اند خاطرنشان کرد: امروز در کشورهای به ظاهر مسلمان شاهد حوادث تلخی هستیم و تمام بدبختی‌شان به این خاطر است که دشمن آن‌ها را دسته‌دسته کرده و بر آن‌ها مسلط شده است. یعنی دشمن تلاش می‌کند تا اختلافات شیعه و سنی، اقوام و طوایف را در میان مسلمانان جهان ایجاد کند.

وی در ادامه به تاکید همیشگی مقام معظم رهبری و همین‌طور امام (ره) و اسلام برای شکل‌گیری امت واحد اشاره کرد و گفت: طاغوت برای سلطه بر مسلمانان به دنبال ایجاد تفرقه در بین آن‌هاست.

وی با بیان اینکه جبهه یکتا امروز اولین گام خود را برای شروع فعالیت‌هایش برمی‌دارد خاطرنشان کرد: این تشکل باید از اولین لحظات آغاز فعالیت خود صداقت را سرلوحه کار خود قرار دهد و دنبال این باشد که افرادی اصلح را روی جایگاه ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و یا مجلس خبرگان بنشاند چرا که براساس روایات موجود 5 پایه نماز و روزه و حج و زکات و همچنین ولایت همواره مورد تاکید بوده است.

موحدی کرمانی اضافه کرد: براساس روایات اگر کسی یک نفر را بر ده نفر حاکم کند در حالی که در بین ده نفر کسی باشد که لیاقت بیشتری دارد به خدا و پیامبر و مسلمین خیانت کرده است پس جبهه یکتا نیز به عنوان تشکلی که تازه فعالیت خود را شروع می‌کند، باید به دنبال جایگزینی اصلح‌ها باشد حتی اگر فرد اصلح در جمع آن‌ها نباشد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه 4 اصل در بین اعضای شما به عنوان افراد یک تشکل باید رعایت شود گفت: این 4 اصل عبارتند از قبول داشتن اسلام، قانون اساسی جمهوری اسلامی، امام (ره) و رهبر معظم انقلاب.

وی در ادامه به 16 شاخص برای انتخاب اعضای یک تشکل در راستای اهداف الهی اشاره کرد و گفت:‌ این شاخص‌ها عبارتند از دفاع از ارزش‌های اسلامی، پایبندی به مبانی انقلاب، التزام عملی به ولایت فقیه، فصل الخطاب دانستن نظرات رهبری، قبول داشتن مرجعیت و روحانیت ، ساده زیستی، توجه به مستضعفان، اعتقاد به آزادی‌های مشروع، تحکیم مردم‌سالاری دینی، عدالت و مبارزه با فساد اداری و اقتصادی، کمک به پیشرفت همه جانبه کشور و پرهیز از سیاه‌نمایی، اداره امور براساس موازین اسلامی، تلاش برای هماهنگی میان قوا، دشمن شناسی، استقلال‌طلبی و تلاش برای وحدت و یکپارچگی در داخل حول محور ولایت.

موحدی کرمانی در ادامه خطاب به اعضای جبهه یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی (یکتا) گفت: سرلوحه فعالیت شما باید نمازخوان کردن و ساختن انسان‌های مرتبط با خدا باشد .

وی خاطرنشان کرد: محصول تشکیل جبهه یکتا و تلاش برای تحقق اهداف آن از بهترین و ارزنده‌ترین عبادت‌هاست و شما برای مجلس شورای اسلامی باید به طور جدی به فکر باشید تا انسان‌های صالح به مجلس راه یابند که این کار عبادت بزرگی است و ان‌شاالله محصول کارتان مجلس و برنامه‌های الهی باشد چرا که گاهی بعضی خدمات به تنهایی قابل تحقق نیست و برای انجام آن‌ها نیاز به تشکیل یک تشکل است که در چنین شرایطی به وجود آمدن تشکل واجب خواهد بود.

انتهای پیام

کد N858386

وبگردی