آفتاب

پلیس هنگ کنگ 9 نفر را دستگیر کرد

پلیس هنگ کنگ 9 نفر را دستگیر کرد

مقامات هنگ کنگ امروز(دوشنبه) اعلام کردند، در یورش‌هایی که پلیس این منطقه انجام داد 9 تن دستگیر شده و مقادیری مواد منفجره کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این در حالی است که چند روز دیگر طرح چگونگی انتخاب رهبر آتی هنگ کنگ توسط قانونگذاران این منطقه به رای گذاشته می شود.

این 9 فرد دستگیر شده متهم به دسیسه‌چینی برای ساخت مواد منفجره شده اند. پلیس هنگ کنگ تصریح کرده که هفت تن از این 9 نفر عضو یک گروه افراطگرا هستند.

در این حملات که شبانه انجام شدند، بنا به گفته یک مقام بلندپایه پلیس هنگ کنگ بیش از 100 مامور پلیس شرکت داشته‌اند.

سه روز پیش پلیس این منطقه هشدار داد که فعالیتهای اینترنتی را رصد می کند تا کسانی را که در تلاش برای تحریک خشونت هستند، تحت تعقیب قرار دهد. امروز ده‌ها مامور امنیتی در نزدیکی ساختمان‌های دولتی هنگ کنگ مشغول گشت‌زنی بودند و در اطراف این ساختمان‌ها حصار های فلزی کار گذاشته شد.

آیو چین-چائو، یک مقام پلیس هنگ کنگ بدون ذکر اهداف و جزئیات این دسیسه‌چینی گفت که پلیس تمام خطوط تحقیقات را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: پلیس در جریان این عملیات دستگیری، مواد شیمیایی، چند رایانه، اعلامیه، تعدادی نقشه، ماسک،‌تینر، چند تفنگ بادی و یک تبلت که روی آن دستور کار گذاری بمب و فرمول شیمیایی ساخت نارنجک دودزا وجود داشت، کشف کرد.

انتهای پیام

کد N858360

وبگردی