آفتاب
علیرغم اختلافات دیرینه؛

رییس جمهوری نیجریه به کامرون سفر می‌کند

رییس جمهوری نیجریه به کامرون سفر می‌کند

رییس جمهوری نیجریه از برنامه خود برای سفر به کامرون علیرغم اختلافات دیرینه دو کشور برای مذاکره با هدف اجماع در مقابله با گروه تروریستی بوکوحرام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تایمز لایو، رییس جمهور نیجریه از برنامه خود برای سفر به کامرون علیرغم اختلافات دیرینه دو کشور برای مذاکره با هدف اجماع در مقابله با گروه تروریستی بوکوحرام خبر داد.

«محمد بوهاری» رییس جمهور نیجریه در جریان اجلاس هفته گذشته سران در ابوجا با همتایان خود از کشورهای نیجر، چاد و بنین دیدار، اما رییس جمهور کامرون در دیدار مذکور غایب و به جای خود وزیر دفاع کشورش را به اجلاس مذکور فرستاده بود.

این دو کشور پیشتر به دلیل اختلافات ارضی در مناطق مرزی خود داری اختلافات شدیدی بودند اما از زمان تشدید حملات گروه تروریستی بوکوحرام به مناطق مرزی دو کشور، تلاش ها برای گسترش مناسبات با هدف مبارزه منسجم علیه این گروه تروریستی میان دو کشور بیشتر شده است.

این درحالیست که منابع خبری امروز اعلام کردند که پایتخت کشور آفریقایی چاد نیز برای نخستین بار حمله انتحاری به مراکز امنیتی خود را تجربه کرده است.

گفتنی است در اوایل سال جاری میلادی، نیجریه و چهار کشور هم مرز از تصمیم خود برای اعزام هشت هزار و ۷۵۰ نیرو به منطقه با هدف مبارزه با تهدیدهای بوکوحرام خبر داده بودند. چاد و نیجریه هر کدام سه هزار و ۵۰۰ نظامی، کامرون و نیجر هر کدام ۷۵۰ نیرو و بنین ۲۵۰ نیرو را به منطقه ارسال کردند.

کد N858287

وبگردی