آفتاب

قربانیان سندروم مهلک «مرس» در کره جنوبی به ۱۶ نفر رسید

قربانیان سندروم مهلک «مرس» در کره جنوبی به ۱۶ نفر رسید

درحالیکه تعداد قربانیان سندروم تنفسی«مرس» تا امروز دوشنبه در کره جنوبی ۱۶ نفر اعلام شده است؛ این کشور از شناسایی ۵ مورد از سندروم خاورمیانه ای این ویروس خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، درحالیکه تعداد قربانیان سندروم تنفسی«مرس» تا امروز دوشنبه در کره جنوبی ۱۶ نفر اعلام شده است؛ این کشور از شناسایی ۵ مورد از سندروم خاورمیانه ای این ویروس خبر دادند.

به گزارش سی ان ان به نقل از وزارت بهداشت کره جنوبی، ۴ هفته پس از شیوع بیماری مهلک تنفسی مرس در این کشور و با مرگ یکی دیگر از مبتلایان، تعداد تلفات این بیماری به ۱۶ نفر رسیده و مسئولین این کشور این آمار را رو به افزایش اعلام کرده اند.

وزارت بهداشت کره جنوبی همچنین از ابتلاء ۵ نفر به سندروم خاورمیانه ای مرس در این کشور خبر دادند.

شیوع این بیماری نگرانی های زیادی را در عرصه بین الملل به همراه داشته و بنا به اعلام وزارت دارایی کره جنوبی تا کنون موجب لغو سفر  ۱۰۰۰۰۰ گردشگر خارجی به این کشور شده و نیز فروشگاه های این کشور را با کاهش شانزده و نیم درصدی فروش خود مواجه ساخته است.

اگرچه منابع خبری از بازگشایی مدارس کره جنوبی به دنبال اعلام خبر مهار شیوع این بیماری خبر داده بودند، وزارت بهداشت این کشور امروز اعلام کرد که برای تلاش در جهت متوقف نمودن سندروم خاورمیانه ای ویروس مهلک مرس، از بازگشایی ۴۴۰ مدرسه در این کشور ممانعت به عمل آمده است.

کد N858273

وبگردی