آفتاب

سبحانی‌نیا: فعالان انتخاباتی گرفتار رقابت‌های ناسالم غربی نشوند

سبحانی‌نیا: فعالان انتخاباتی گرفتار رقابت‌های ناسالم غربی نشوند

یک عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق سیاسی و پرهیز از افراط و تفریط در رقابت‌های انتخاباتی ابراز امیدواری کرد که فعالین سیاسی کشور و رقابت‌ها گرفتار رقابت‌های ناسالم غرب نشوند.

حجت‌الاسلام و السلمین حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: ما به تدریج به فضای انتخابات در کشور نزدیک می‌شویم و افراد کم کم خود را آماده ورود به حوزه‌ی انتخابات و فعالیت‌های انتخاباتی می‌کنند در چنین فضایی رقابت‌ها نیز شدت می‌گیرد.

وی افزود: اگر رقابت‌ها در انتخابات پیش رو ناسالم باشد و هدف فعالین انتخاباتی صرفا این باشد که رقیب را از صحنه خارج کنند می‌توانند آثار بسیار بدی در جامعه داشته باشد. قطعا این که کسی بخواهد با بداخلاقی سیاسی، تهمت و دروغ و افترا رقیب را از صحنه خارج کند برای این که زمینه حضور خودش فراهم شود غیر اخلاقی، غیر اسلامی و غیر قانونی و از جهات مختلف ناپسند است.

این نماینده مجلس یادآور شد: متاسفانه تاکنون در شهرستان‌ها نمونه‌هایی اتفاق افتاده که رقیب یا جریان سیاسی رقیب متوسل به بداخلاقی‌های سیاسی شده‌اند که دور از شان یک نظام اسلامی است.

وی با بیان این که با نزدیک‌تر شدن به فضای انتخابات رعایت اخلاق سیاسی باید مد نظر فعالین این حوزه قرار گیرند افزود: توصیه‌های امام و رهبری و بزرگان دین هم همیشه این بوده که اخلاق سیاسی در کارهای سیاسی و انتخاباتی رعایت شود.

نماینده مردم نیشابور در مجلس ادامه داد: متاسفانه گاهی با بداخلاقی سیاسی و تلاش برای خارج کردن رقیب از صحنه عرض و آبرو و شخصیت افراد خدشه‌دار می‌شود در حالی که رعایت آبروی افراد مثل خون آنها واجب است و این موضوعی است که باید به ویژه در رسانه‌ها به آن توجه شود.

سبحانی‌نیا خاطر نشان کرد:‌ امیدواریم در رقابت‌های انتخاباتی در سال جاری گرفتار تبلیغات و رقابت‌های ناسالم غربی‌ها نشویم و به هر وسیله‌ای برای رسیدن به هدف متمسک نشویم.

وی با مذموم دانستن افراط و تفریط در فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی نیز گفت: بیان واقعیت در هر شرایطی سودمند است؛ البته ممکن است با تاخیر نتیجه دهد ولی قطعا این که رفتار سیاسی دور از افراط و تفریط تنظیم شود موثر و نتیجه بخش خواهد بود و آثار دراز مدت مثبتی در جامعه و بر افکار عمومی به جا می‌گذارد.

این نماینده مجلس اظهار کرد: گاهی جریان‌های سیاسی متوسل به شعارهای تندی می‌شوند که شاید اثر منفی آنی در ذهن افراد بجا بگذارد اما قطعا بعد از روشن شدن مساله عوارضش دامن‌گیر همان افراد و جریان می‌شود که به افراط و تفریط برای دستیابی به اهداف سیاسی خود متوسل شدند.

سبحانی نیا با بیان این که هزینه‌های زیادی به خاطر افراط و تفریط جریانات سیاسی در کشور تحمیل شده تصریح کرد: قطعا افراطی‌های هر جریان از این گونه برخوردهای تندروانه حمایت می‌کنند، اما افراد منطقی و عقلانی در جریان‌های سیاسی با این شیوه‌ها همسو نمی‌شوند.

انتهای پیام

کد N857807

وبگردی