آفتاب

میشل اوباما تازه یاد مشکلات کشورش افتاده است

میشل اوباما تازه یاد مشکلات کشورش افتاده است

بانوی اول آمریکا هنگامی که در سال 2009 میلادی وارد کاخ سفید شد قول‌های زیادی داده بود اما در حال حاضر که دور دوم ریاست‌جمهوری همسرش رو به اتمام است تازه یاد مشکلات کشورش افتاده و صریح‌تر درباره این معضلات صحبت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، میشل اوباما، بانوی اول آمریکا علاوه بر حمایت از مسائل بی‌مناقشه همچون مبارزه با چاقی و کمک به خانواده‌های کهنه سربازان ارتش در حال حاضر به نظر می‌آید که قصد دارد صریحاً درباره نابرابری‌ها در جامعه آمریکا از جمله مسائل نژادی سخن بگوید.

وی ماه گذشته میلادی در جریان سخنرانی در توپکا واقع در ایالت کانزاس گفت: می‌دانیم که امروزه در آمریکا بسیاری از مردم وجود دارند که تنها به خاطر رنگ پوستشان جلوی آنها را در خیابان‌ها می‌گیرند. حتی مدارس نیز برای کودکان سفیدپوست و رنگین پوست با یکدیگر برابر نیستند.

میشل اوباما سه هفته بعد در شیکاگو بار دیگر درباره مشکلات حل نشدنی که در بسیاری از شهرهای آمریکا جوامع اقلیت‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد، صحبت کرد.

وی گفت: می‌دانم که با تلاش‌ها و تقلاهای بسیاری مواجه هستید، چطور می‌توانید بدون اجتناب از اراذل و اوباش به خانه بروید؟ چطور می‌توانید با وجود سروصدای بسیار در خانه بر درس‌هایتان تمرکز کنید؟ چطور می‌توانید در حالی که تمامی اعضای خانواده تا پاسی از شب برای امرار معاش تلاش می‌کنند، گردهم جمع شوید؟

میشل اوباما که از دانشگاه‌های پرینستون و هاروارد فارغ ‌التحصیل شده امروز (دوشنبه) سفرش به انگلیس و ایتالیا را به همراه دو دخترش آغاز می‌کند که مساله نژادی یکی از مسائل حساس در سخنرانی‌های وی خواهد بود.

وی در کمپین انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2008 میلادی گفت: برای نخستین بار در دوران بزرگسالی‌ام واقعاً به کشورم افتخار می‌کنم.

این اظهارات باعث انتقادات شدیدی از وی شد.

میشل اوباما 9 مه سال جاری میلادی در سخنرانی از خاطراتش به عنوان بانوی اول آمریکا گفت: هنگامی که وارد کاخ سفید شدم شب‌های بسیاری را بی‌خواب مانده و نگران بودم که مردم درباره من چه فکری می‌کنند، آیا ممکن است اظهاراتم به وجهه همسرم لطمه بزند و از احساسات دخترانم در زمانی که بفهمند مردم درباره مادرشان چه می‌گویند، بسیار می‌ترسیدم.

این در حالی است که به گفته کارشناسان میشل اوباما در حال حاضر که دوره ریاست‌جمهوری باراک اوباما روبه اتمام است راحت‌تر اظهارنظر می‌کند.

بانوی اول آمریکا اعلام کرده که پس از اتمام دوره ریاست‌جمهوری همسرش قصد ندارد همانند هیلاری کلینتون برای سمت‌های دولتی نامزد شود.

انتهای پیام

کد N857787

وبگردی