آفتاب

پیشروی‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان "الجوف" و شهر "الحزم"

پیشروی‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان "الجوف" و شهر "الحزم"

ارتش یمن و کمیته‌های مردمی، پس از طرد افراد گروه تروریستی داعش مرکز استان الجوف و ساختمان‌های دولتی در شهر الحزم را تحت تصرف خود در آوردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه المیادین، یک منبع نظامی یمنی در استان الجوف در اظهاراتی به خبرگزاری سبأ یمن تأکید کرد که ارتش یمن و کمیته‌های مردمی توانستند ساختمان‌های دولتی را به تصرف خود درآورند و ده‌ها تن از افراد تروریست را کشته و زخمی کنند.

این شبکه اعلام کرده است که ارتش و کمیته‌های مردمی بر مرکز استان الجوف و پادگان نظامی الحزم تسلط یافته‌اند به طوریکه هشت تانک را منفجر و تجهیزان نظامی دیگر در این پایگاه را به تصرف خود درآورده‌اند.

این در حالی است که جنگنده‌های ائتلاف سلسله حملاتی را به مناطق مختلف حد فاصل بین دو استان عمران و صنعاء تا منطقه جدر در غرب صنعاء داشتند.

منبع اشاره کرد که ارتش یمن و کمیته‌های مردمی در روزهای پیشین بیشتر مناطق استان الجوف را پاکسازی کردند.

این در حالی است که سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که مذاکرات برای دست یابی به راه حل سیاسی در جهت توقف حملات به یمن از صبح امروز (دوشنبه) در ژنو آغاز می‌شود.

از سوی دیگر، متجاوزان علی رغم برگزاری کنفرانس ژنو به حملات خود به یمن ادامه داده‌اند. ائتلاف عربی موسوم به "طوفان قاطع" عصر یکشنبه دو حمله به شهر حرض و حمله‌ای به منطقه المزرق در استان حجه و سه حمله به منطقه بئر احمد در عدن داشت.

در مقابل، ارتش یمن و کمیته‌های مردمی توانستند افراد مسلح القاعده و شبه نظامیان حزب الاصلاح را از پایگاه‌ها در نخلا و السحیل بیرون برانند. آنها همچنین دو پایگاه‌ نظامی الدود و العمود را در جیزان در حملات توپخانه‌ای هدف قرار دادند. ارتش یمن و کمیته‌های مردمی به پایگاه‌های الردیف و المعزاب و المفطق و مقر گارد مرزی عربستان با ده‌ها موشک کاتیوشا حمله کردند.

از سوی دیگر، قبایل عربستانی در مرزهای یمن در منطقه نجران به سکوت خود نسبت به تجاوز سعودی به یمن پایان داده و این تجاوز ظالمانه را به مردم همسایه یمن که روابط تاریخی متعددی با مردم عربستان دارند، محکوم کردند.

آنها تاکید کردند: این حملات و تجاوزات عربستان شاهدی بر اقدامات نظام سعودی در فتنه انگیزی و فساد در زمین و ریختن خون بیگناهان در جهان است.

در بیانیه قبایل نجران خطاب به مردم یمن آمده است: این اقدام مداخله‌ای آشکار در امور داخلی شما و بنا به دلایل سیاسی و سلطه جویانه محض است که در آن، اخلاق و عرف‌ها و انسانیت در نظر گرفته نشده است و مردم عربستان از این تجاوز غافلگیر شدند و این نظام عادت دارد که از هیچ کس در گرفتن تصمیم‌هایش مشورت نمی‌گیرد.

قبایل عربستانی تاکید کردند: حضور و استقرار نیروهای ارتش و گارد مرزی عربستان و گروهک‌های القاعده در منطقه نجران نشانگر نیت نظام برای به کارگیری این نیروها علیه قبایل ما در صورت مخالفت با جنگ است.

انتهای پیام

کد N857710

وبگردی