آفتاب

شیوه ارائه مرخصی به زندانیان در ماه مبارک رمضان

شیوه ارائه مرخصی به زندانیان در ماه مبارک رمضان

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور به تشریح ارائه مرخصی زندانیان در ماه مبارک رمضان پرداخت.

اصغر جهانگیر در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره مرخصی زندانیان در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: طبق روالی که از گذشته داشته و داریم کسانی که شرایط لازم را دارند از طریق شورای طبقه بندی مورد بررسی قرار می‌گیرند و پس از بررسی، زندانیان در این ایام به مرخصی خواهند رفت.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان برای زندانیان برنامه‌های ویژه قرآنی در نظر گرفته‌ایم. همچنین کلاس‌های احکام و معارف اسلامی و مسابقات قرآنی برگزار می‌شود و زندانیان می‌توانند در این مسابقات و کلاس‌ها شرکت ‌کنند.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور اظهار کرد: کسانی که دارای شرایط ویژه بوده و توانسته باشند بخشی از قرآن را حفظ کنند نامشان در کمیسیون عفو مطرح می‌شود و ممکن است به صورت موردی مشمول عفو شوند.

جهانگیر خاطرنشان کرد‌: در موضوع توجه به قرآن و نماز زندان‌ها پیشگام هستند و در چند سال گذشته در رابطه با موضوع اقامه نماز و اهمیت به نماز مجموعه زندان‌ها به عنوان دستگاه برتر شناخته شد؛ این نشان دهنده‌ این است که باید تلاش کنیم زندان محلی برای تربیت، اصلاح و بازسازی شخصیت مددجویان باشد تا بتوانند راحت‌تر به اجتماع بازگردند.

انتهای پیام

کد N857636

وبگردی