آفتاب

درخواست حمایت دروزی‌ها از اسد و نصرالله/ تل‌آویو در تلاش برای مهاجرت دروزی‌ها به اسرائیل

درخواست حمایت دروزی‌ها از اسد و نصرالله/ تل‌آویو در تلاش برای مهاجرت دروزی‌ها به اسرائیل

رئیس حزب "توحید عربی" لبنان و یکی از رهبران دروزی در این کشور از بشار اسد و سید حسن نصرالله خواست تا از دروزی‌های استان سویداء سوریه حمایت کنند. در همین راستا معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که دولت این رژیم در حالی بررسی امکان مهاجرت دروزی‌های سوریه به سرزمین‌های اشغالی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، وئام وهاب، رئیس حزب "توحید عربی" لبنان و یکی از رهبران دروزی‌های این کشور درخصوص کشتار دروزی‌های سوریه به دست جبهه تروریستی النصره گفت: جنگ ما جنگ سرنوشت است و باید بخشی از محور مقاومت باشیم و برای دفاع از خود سلاح به دست بگیریم.

وی که از نزدیک ترین هم‌پیمانان سوریه در لبنان محسوب می‌شود تاکید کرد: برای حمایت از استان سویداء سوریه نیاز به سلاح سنگین داریم و نمی‌توانیم به صورت فردی از آن حفاظت کنیم اما هزاران تن آماده دفاع از پایگاه‌های دروزی‌ها هستند.

وهاب همچنین از بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه و سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان خواست تا از دروزی‌های سوریه به ویژه در استان سویداء با ارسال سلاح حمایت کنند.

وی در واکنش به سخنان کسانی که می‌گویند "اسرائیل گزینه دروزی‌هاست" گفت: اسرائیل یک روز هم گزینه دروزی‌ها نبوده است و تمامی کسانی که چنین سخنانی می‌گویند باید لال شوند. گزینه ما عربیت است و ما در دفاع از عربیت جنگیده‌ایم.

یوسف جربوع، شیخ طایفه دروزی‌های سوریه نیز تاکید کرد: نظام سوریه قادر به دفاع از ماست و نیروی بازدارنده و مدافع این نظام به دست ارتش این کشور است. ما نیز در کنار ارتش برای مقابله با توطئه می‌ایستیم.

وی افزود: ما از خاک و مناطق خود دفاع می‌کنیم. سلاح در اختیار داریم اما برای مقابله با دشمن کافی نیست. ما به درعا و حوران نمی‌رویم تا با ساکنان آن‌ها بجنگیم بلکه از خانه‌ها و آبروی خود دفاع کرده و در مقابل تروریست ها می‌ایستیم. دشمنی ما با گروه‌های تروریست است اما توطئه‌ای وجود دارد که برخی افراد براساس تحریکات مذهبی و طایفه‌ای برای تحقق اهداف سیاسی خود آن را به راه انداخته‌اند.

در همین حال معاون وزیرخارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دولت این رژیم در حال بررس امکان مهاجرت دروزی‌های سوریه به سرزمین‌های اشغالی است.

وی مدعی شد: تل‌آویو نهایت تلاش خود را برای حمایت از دروزی‌های سوریه پس از کشتارهایی که از سوی داعش و النصره در حق آن‌ها شد به کار می‌گیرد.

موفق ظریف رئیس اقلیت دروزی در سرزمین‌های اشغالی نیز گفت: ما از آمریکا و اتحادیه اروپا می‌خواهیم تا هرچه سریع‌تر برای نجات جان هزاران دروزی سوریه وارد عمل شوند.

اخیرا مخالفان سوری حملاتی را برای تصرف استان سویدا که بیشتر ساکنان آن را دروزی‌ها تشکیل می‌دهند، انجام داده‌اند و جبهه تروریستی النصره در شمال این کشور و در حومه ادلب 40 تن از دروزی‌ها را اعدام کرده است.

دروزی‌ها طائفه‌ای پراکنده در سوریه، لبنان، فلسطین و سرزمین‌های اشغالی هستند و گفته می‌شود بیش از 15 هزار تن از آنها در ارتش رژیم صهیونیستی به خدمت مشغول هستند.

انتهای پیام

کد N857594

وبگردی