آفتاب

هنیه خواهان آزادی زندانیان فلسطینی از زندان‌های اسرائیل و تشکیلات خودگردان

هنیه خواهان آزادی زندانیان فلسطینی از زندان‌های اسرائیل و تشکیلات خودگردان

نائب رییس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) خواهان آزادی زندانیانی شد که در زندان‌های رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان دست به اعتصاب غذا زدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اسماعیل هنیه، نائب رییس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) خواهان آزادی خضر عدنان شد که از سوی رژیم صهیونیستی و بدون محاکمه زندانی شده است. وی خاطرنشان کرد که این زندانی حدود 40 روز است که دست به اعتصاب غذا زده است.

هنیه همچنین خواهان آزادی اسلام حمد شد که در زندان‌های تشکیلات خودگردان به سر می‌برد و در 63 روز گذشته دست به اعتصاب غذا زده است.

نائب رییس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اظهار کرد:‌ اسرائیل پسران و برادران ما را دستگیر می‌کند و آن‌ها را می‌کشد و در عین حال برادران ما نیز در تشکیلات خودگردان از رویه مشابهی استفاده می‌کنند.

وی تاکید کرد که مساله اسرای فلسطینی در سرلوحه برنامه های حماس قرار دارد.

هنیه ضمن یادآوری نقش آفرینی‌های اسرای فلسطینی در حوزه های گوناگون، افزود: امضای توافقنامه آشتی ملی برجسته ترین مصداق نقش آفرینی اسرای فلسطینی در زمینه آشتی ملی است.

وی خطاب به اسرای فلسطینی گفت: درد و رنج شما درد و رنج ماست. آزادی شما مسئولیتی بر گردن ماست و باید هر رهبر و هر مسئول و تک تک فرزندان ملت فلسطین مساله آزادی اسرای فلسطینی را در کانون توجهات خود قرار دهند.

انتهای پیام

کد N857276

وبگردی