آفتاب

وزیر دادگستری: جامع نگری دولت یازدهم در ابعاد مختلف مشهود است

وزیر دادگستری: جامع نگری دولت یازدهم در ابعاد مختلف مشهود است

وزیر دادگستری گفت: نگاه جامع نگر، تحلیلی و توام با کارکارشناسی و راهبردی در تصمیم گیری ها و اتخاذ سیاست های دولت یازدهم مشهود است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قم، حجت الاسلام والمسلیمن مصطفی پور محمدی یکشنبه شب در مراسم بزرگداشت حماسه 24خرداد با اشاره به تحقق حماسه سیاسی مردم در مراسم انتخابات ریاست جمهوری گفت: ملت ایران توانست با بصیرت کامل در یک آرامش روانی کامل دولتی مقتدر را انتخاب کند و با 18 میلیون رای این دولت را انتخاب کرد.

وی افزود: حضور گسترده مردم در انتخابات در واقع نشان دهنده عزت و عظمت ایران اسلامی بود و قطعا این حضور حماسی نشان داد که ملت ایران به نظام اعتماد دارد و می داند که این نظام نیز امانت دار رای آنها خواهد بود.

وی اظهارکرد: با ذکر این تفاصیل کسی منکر وجود نقاط ضعف در کار کشور و دولت نیست ولی این گونه نیست که به راحتی بتوان مشکلات را پشت سرگذاشت و حل مشکلات کشور نیاز به همدلی و تلاش گسترده ملی خواهد داشت.

وی اظهارکرد: اگر بخواهیم به نتایج امیدوارکننده ای در خصوص برنامه هایی که اجرا شده و یا خواهد شد برسیم، باید برنامه ریزی دقیق، هدف دار و با اجرای قوی داشته باشیم؛ باید این ثبات در سه حوزه اجتماعی، فرهنگی و کاری داشته باشیم.

پورمحمدی با ذکر این مطلب که خوشبختانه امروز در حوزه اجتماعی شاهد فضای آرام در کشور هستیم گفت: دولت نقش تعیین کننده در این امور دارد و مردم نیز نباید نگران طعنه های دشمنان باشند؛ درواقع این دولت تلاش کرده است که امنیت کشور را در کنار اجرای دقیق نظم و قانون اجرا کند.

وی اظهارکرد: یکی از افتخارات این دولت آن است که توانسته است 9میلیون نفر را بیمه کند و طرح سلامت را که یک کار بسیار پرهزینه است را در این شرایط سنگین اقتصادی و فشار و تحریم به خوبی اجرا کند.

وزیر دادگستری بیان کرد: در حوزه کار، امسال تلاش شد که حقوقها، 14 درصد رشد داشته باشد در عرصه جذب کارمندان جدید با اینکه نیازی به این توسعه نبود ولی این کار انجام شد تا این افراد ضربه نخورند.

پورمحمدی اظهارکرد: در این دولت همیشه سعی شده است که کارها بر اساس مدیریت قوی و منطقی انجام شود و در سفرهای استانی قول های بی اساس به مردم داده نشود؛ این دولت سعی کرد که تا الکترونیکی کردن فضای دولتی گامی جدی در این عرصه بردارد.

وی افزود: این وعده داده می شود که تا پایان سال 95 شاهد یک تحول بزرگ در دولت الکترونیک خواهیم بود که یک کار بی سابقه در دولت یازدهم خواهد بود و یکی از این کارها برطرف کردن مشکلات صادرات و واردات است و سعی می شود که بهترین عملکرد را در این عرصه داشته باشیم.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: این دولت برنامه های بسیاری دارد ولی باید اجازه داد که در یک فضای آرام این مشکلات حل شود و برنامه ها به پیش بروند؛ بی انصافی است اگر بیان کنیم این دولت فقط به دنبال مذاکرات است بلکه این دولت نشان داده که برای امور مختلف برنامه های منطقی و کارآمد دارد.

وی گفت: در عرصه سیاست بین المللی نیز این دولت فعالیت گسترده ای انجام دادند تا اسلام و شیعه هراسی که به عنوان یک حربه به دست دشمنان بوده است را کند کرد؛ طراحی دیپلماتیک و هوشمندانه ایران به یک قدرت تبدیل شده است و امروز آمریکایی ها ناچار شدند که بیان کنند برای مبارزه با تروریسم نیازمند ایران هستند.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: حضور فعال در مذاکرات نماد ملی و توان دیپلماسی کشور است که قطعا این امر نشان از اقتدار نظام اسلامی و دولت جمهوری اسلامی ایران در فضای بین الملی دارد؛ این در حالی است که در گذشته تنها به فکر تنش و نزاع و جنگ بودیم اما امروز با فکر و تدبیر و امید این دولت به یک قدرت در این زمینه مبدل شده است.

پور محمدی با اشاره به رسیدن ایران به رتبه 15 علمی جهان بیان کرد: باید نگاه مان را به متخصصان و دانش مندان تغییر دهیم و بدانیم همه مردم شهروند هستند و نباید فضای سو ظن را در جامعه گسترش دهیم؛ باید اجازه دهیم شهروند ایرانی به کشورش خدمت کند.

وی گفت: این دولت در عرصه فرهنگ عمومی و اخلاق مداری تلاش های جدی داشته است ولی باید به یادداشت که حل مشکلات فرهنگی نیازمند زمان و حضور همه جامعه مدیران و فعلان و حوزویان و مبلغان است؛ جامعه باور کند که این دولت نگران اخلاق عمومی و مردم است.

پورمحمدی بیان کرد: در عرصه اقتصادی نیز همه مشکلات را به تحریم ربط نمی دهیم و قطعا فساد اقتصادی و مدیریت ضعیف در کنار مدیریت از جمله نقاطی بود که اقتصاد ما را ضربه پذیر کرده است؛ این دولت خود را در مقابل این مشکلات مسوول می داند و به دنبال رفع آنها است و به دنبال مقصر یابی و کم کاری نیست.

وی گفت: همدلی و همزبانی با دولت این است که سطح اعتماد عمومی را بالا ببریم و نگوییم که دولت خواب است باید چشمانمان را باز کنیم و ببینیم که دشمنی پیش روی ماست که هیچ تحریمی برای او حد و مرز ندارد و هر کاری که از دستش بر بیاید برای تسلیم این ملت استفاده می کند اما نباید همه مشکلات کشور رانیز از تحریم بدانیم و خود را عقب بکشیم.

پورمحمدی اظهارکرد: نباید برخی مشکلات از جمله محیط زیست را هم به تحریم ربط دهیم؛ حرف های بدون تحلیل و نسنجیده که از گوشه و کنار شنیده می شود و در برخی رسانه ها بیان می شود نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه به این بی اعتمادی ملی دامن می زند.

وی با ذکر این مطلب که برای برطرف کردن اجرای فرمایشات رهبرمعظم انقلاب درباره مسائل اقتصادی به لایحه خروج از رکود اقتصادی اشاره شده است، گفت: البته این کار در همان سه ماه اول صورت گرفته است زیرا این دولت به دنبال کار و پیشرفت است.

انتهای پیام

کد N857142

وبگردی