آفتاب
در کمیسیون اجتماعی انجام شد؛

بررسی کاهش هزینه‌ها و ماموریت‌های سفرهای خارجی مسئولان

بررسی کاهش هزینه‌ها و ماموریت‌های سفرهای خارجی مسئولان

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از بررسی طرح پرداخت حق فوق‌العاده ماموریت سفرهای خارج از کشور مقامات و کارکنان دولت در کمیسیون متبوعش خبر داد.

عباس قائدرحمت در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ضمن بیان این مطلب گفت: در سال 1389 دولت وقت مصوبه‌ای داشته که میزان هزینه‌ها و حق ماموریت مسئولان در آن به تفکیک مشخص شده است.

وی ادامه داد: نمایندگان با توجه به آن مصوبه این موضوع را مورد توجه قرار دادند که هزینه‌های مذکور باید کاهش پیدا کند، تعداد ماموریت‌های غیرضروری به صفر برسد و تعداد روزها و حق ماموریت ماموریت‌های ضروری نیز کاهش پیدا کند.

نماینده درود و ازنا در مجلس همچنین اظهار کرد: این موضوع برای بررسی‌های بیشتر به کمیته امور اداری کمیسیون اجتماعی ارجاع شد تا با بررسی‌های بیشتر به صحن کمیسیون بیاید.

قائد رحمت همچنین از نهایی شدن طرح شفاف‌سازی اعلام کتبی نمرات، رتبه و نتایج آزمون‌های استخدامی به داوطلبان استخدام و ممنوعیت به کارگیری‌های غیرقانونی در کمیسیون اجتماعی خبر داد و افزود:‌ یک بند این طرح در جلسه هفته گذشته مراعا مانده بود که در کمیته ای تخصصی در روز چهارشنبه گذشته مورد بررسی قرار گرفت و تعیین تکلیف شد و نهایتا امروز این طرح به تصویب اعضای کمیسیون رسید که تقدیم هیات رییسه مجلس می‌شود.

انتهای پیام

کد N856971

وبگردی