آفتاب

مخالفت انصارالله با مشارکت هیأتی از دولت فراری یمن در نشست ژنو

مخالفت انصارالله با مشارکت هیأتی از دولت فراری یمن در نشست ژنو

رسانه‌های یمنی اعلام کردند که جنبش انصارالله به فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن اطلاع داده که با هرگونه مشارکت هیأتی به نمایندگی از دولت مستعفی و فراری یمن در نشست ژنو مخالف است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، منابع یمنی اعلام کردند که جنبش انصارالله مخالفت خود با مشارکت هیأتی به نمایندگی از دولت فراری و مستعفی یمن در نشست ژنو را به فرستاده ویژه سازمان ملل در امور این کشور ابلاغ کرده است.

بر اساس این گزارش، انصارالله اعلام کرده که دولت مستعفی از هیچ مشروعیتی برخوردار نیست و نمی تواند به نمایندگی از مردم یمن در این نشست شرکت کند.

جنبش انصارالله یمن تأکید کرده است که باید گروهی متشکل از احزاب و جریان های یمنی به نمایندگی از مردم یمن در این نشست مشارکت داشته باشند.

رسانه های یمنی همچنین اعلام کردند که به دنبال مخالفت انصارالله با این مسأله، قرار است هیأتی از مردم یمن و نه دولت مستعفی در نشست ژنو حضور یابد.

در همین ارتباط، «حمد ولد الشیخ» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن رایزنی های گسترده ای را با انصارالله به منظور رفع موانع مشارکت این جنبش در نشست ژنو آغاز کرده است.

به گفته منابع آگاه، تنها مسأله ای که تاکنون برگزاری این نشست را با چالش مواجه ساخته است، ماهیت هیأت هایی هستند که قرار است در آن حضور یابند.

انصارالله یمن به فرستاده ویژه سازمان ملل در امور این کشور اطلاع داده در صورتی که هیأتی از ریاض به نمایندگی از «منصور هادی» در نشست ژنو شرکت کند، گروه های یمنی از مشارکت در این نشست صرف نظر کرده و به جای آنها کمیته های انقلابی راهی نشست ژنو خواهند شد.

 

کد N856897

وبگردی