آفتاب
قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی:

تهدیدهای آمریکا از سوی رئیس جمهور پاسخ داده شود

تهدیدهای آمریکا از سوی رئیس جمهور پاسخ داده شود

قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به آخرین دور مذاکرات هسته‌ای ایران ببا گروه 1+5 گفت: زیاده‌خواهی آمریکا مذاکرات را به بن‌بست کشانده است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمد علی امانی در پایان نشست دبیران حزب موتلفه اسلامی افزود: آمریکایی‌ها به توافقات ژنو و لوزان اعتنایی ندارند و دبه کرده‌اند و هر روز مطالبه جدیدی را مطرح می‌کنند و در مقابل حتی حاضر نیستند در ازای آنچه می‌خواهند، تحریم‌ها را لغو کنند.

امانی با اظهار تأسف از سخنان رئیس جمهور که حتی آب خوردن را به توافق گره زده بود، اظهار داشت: برخی اظهارات دور از واقعیت دشمن را به طمع انداخته است تا نرخ معامله برد - برد در مذاکرات را بالا ببرد. طبیعی است آنها طمع کنند به خطوط قرمز جمهوری اسلامی در مذاکرات بها ندهند.

وی تصریح کرد: پرونده هسته‌ای یک پرونده ملی است که با مصالح و منافع ملی پیوند خورده است اظهاراتی که آن رادر سطح رقابت‌های سیاسی تنزل دهد نوعی بی تدبیری است.

قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: بدعهدی‌ها و تهدیدهای آمریکا باید از سوی رئیس جمهور پاسخ داده شود. در حالی که رئیس جمهور آمریکا اعتراف می‌کند که تحریم ها علیه ملت ایران نتیجه نداده است. نباید صدایی در داخل در آید که طمع آنها را در دستیابی به توافق بد علیه ملت ایران افزایش می‌دهد.

وی افزود: هر گونه توافق باید متضمن راستی‌آزمایی آمریکاییها باشد چرا قبل از مذاکرات و حین مذاکرات و حتی بعد از مذاکرات احتمال اینکه آمریکاییها خلاف قولشان عمل کنند، را ندهیم.

امانی اظهار داشت: توافق به هر قیمت به استقلال و شرف ملی ما آسیب می‌زند ضمن اینکه هیچ تضمینی را تاکنون آمریکایی ها برای رفع و لغو تحریم‌ها نداده‌اند.

وی با اشاره به خطوط قرمزی که از سوی نظام در مذاکرات اعلام شده گفت: خطوط قرمز در مذاکرات باید رعایت شود. مجلس به تبعیت از ملت باید این خطوط را به صورت قانون در آورد و هر گونه توافق پس از تصویب مجلس پذیرفته شود.

قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد محکومیت مهدی هاشمی بیان داشت: قوه قضائیه در برخورد با فساد سیاسی و اقتصادی یک رکورد جدید به جای گذاشت. محکومیت مهدی هاشمی نشان می‌دهد که مبارزه با فساد در کشور ممکن است دیر و زود انجام شود اما حتماً انجام خواهد شد و گریزی برای هیچ کس از جمله اصحاب قدرت و ثروت و جناحهای سیاسی وجود ندارد.

وی از قوه قضائیه خواست روند مبارزه با فساد را در هر رده‌ای ادامه دهد و تحت فشار باندهای ثروت و قدرت و جناح‌بندی‌های سیاسی قرار نگیرد.

امانی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در مورد نتایج انتخابات ترکیه بیان داشت: نتایج انتخابات ترکیه برای حزب حاکم در این کشور پیامهای ویژه‌ای دارد. اولین پیام آن است که بلند پروازیها بس است بازگشت به امپراطوری عثمانی آن هم با سیاست سربریدن‌ها و زنده‌سوزیها، غارت و تخریب شهرهای مسلمانان در لبنان، سوریه، عراق و یمن و… آن هم در هزاره سوم میلادی ممکن نیست.

وی افزود: حمایت از تروریسم و برادرکشی در کشورهای اسلامی به دولت ترکیه آسیب جدی وارد کرده است و آثار این آسیب را در رأی ملت ترکیه می‌توان مشاهده کرد.

قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: اسلام سکولار یعنی اسلام متکی بر تروریسم، نقض حقوق بشر و برادرکشی، این اسلام مورد حمایت آمریکاست.دولت ترکیه باید از این رویکرد جنایت‌آمیز فاصله بگیرد. میلیونها مسلمان از شهرهای خود آواره شدند و در گرما و سرما جان باختند، شهرهای آنها ویران شده و امید بازگشت هم ندارند. ترکیه باید از این سیاست شوم فاصله بگیرد.

امانی در مورد ناهماهنگی دولت در دستگاههای دولتی بویژه وزارتخانه‌های اقتصادی نیز اظهار داشت: در این میان حتی صدای اقتصاددانان طرفدار دولت را هم در آمده است و معتقدند برخی از سیاستهای اقتصادی دولت تکرار سیاستهای لیبرالی شکست خورده در گذشته است.

وی افزود: از طرفی اخبار نگران کننده‌ای از بازار سرمایه می‌رسد در حالی که دولت هیچ برنامه‌ای برای حمایت از بورس ندارد. شاخص کل بورس در بورس به مثابه دماسنج اقتصاد است که اکنون به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پایان با بزرگداشت یاد شهدای ۲۶ خرداد گفت: شهدای مؤتلفه اسلامی برای دفاع از نظام ولایتی و امام خمینی برق گلوله‌های خود را به رژیم شاه نشان دادند و سرکرده اهانت به مرجعیت را به سزای اعمالش رساندند. آنها طلایه‌دار راهی بودند که به استقرار نظام‌ مقدس جمهوری اسلامی منجر شد.

وی افزود: امسال در حالی یاد شهدای مؤتلفه را گرامی می‌داریم که مردم مبارز و قهرمان ایران به تشییع شهدای غواص در این روز می‌روند که مظلومانه در دفاع مقدس به فیض شهادت رسیدند.

انتهای پیام

کد N856877

وبگردی