آفتاب

پیونگ یانگ: آمریکا کره شمالی را به عنوان یک کشور هسته‌ای به رسمیت شناخت

پیونگ یانگ: آمریکا کره شمالی را به عنوان یک کشور هسته‌ای به رسمیت شناخت

روزنامه رودونگ سینمون وابسته به حزب حاکم کره شمالی بدون هیچ توضیحی نوشت، آمریکا پیونگ یانگ را به عنوان یک قدرت اتمی به رسمیت شناخته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه رودونگ سینمون، برنامه اتمی پیونگ یانگ که در دهه 1950 میلادی آغاز شد منجر به سه آزمایش اتمی در سال‌های 2006، 2009 و 2013 میلادی شده است. گمان می‌رود کره شمالی سلاح اتمی داشته باشد اما تکنولوژی مناسب را برای آنکه آن را بسیار کوچک کرده و بر یک موشک بالستیک نصب کند در اختیار ندارد.

این روزنامه کره شمالی نوشته است: پیونگ یانگ تسلیحات اتمی دارد، آمریکا کره شمالی را وادار کرد برای دفاع از خودش به ظرفیت اتمی دست یابد.

کره شمالی عملا در سال 2005 میلادی جایگاه جدید خود به عنوان یک قدرت اتمی را اعلام کرد و از آن زمان به بعد تلاش کرده تا دیگر کشورها را وادار به پذیرش این تغییر و تحول کند با این حال آمریکا وکشورهای دیگر از جمله کره جنوبی و ژاپن همیشه این مساله را رد کرده‌اند.

کره شمالی درخواست کرده تا به عنوان یک کشور اتمی به رسمیت شناخته شود.

کره شمالی در سال 2002 میلادی از معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی، توافق نامه بین‌المللی که پنج کشور اتمی همچون چین، فرانسه، روسیه، انگلیس و آمریکا آن را به رسمیت شناخته‌اند خارج شد.

انتهای پیام

کد N856815

وبگردی